@Rooiepeen

Hier kunt u praten over de auto's e.d. van "Leden". (zie menubalk "LEDEN" voor online profielen)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
rhooft
Tech Support
Tech Support
Berichten: 205
Lid geworden op: 06 nov 2011, 21:49
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door rhooft »

Hey Rooiepeen, ziet er erg goed uit. De achterbumper dus toch nog gelukt ;)
Was het een gouden tip zaterdag of moest je nog meer doen?
Gebruikersavatar
sjaakk91
Pilot
Pilot
Berichten: 908
Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Baarn

Bericht door sjaakk91 »

dikke trekker!!! ;)
Gebruikersavatar
Rooiepeen
Pilot
Pilot
Berichten: 771
Lid geworden op: 04 aug 2007, 07:00
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Almere

Bericht door Rooiepeen »

Vandaar een hels karwei. Die 6 moeren van binnenuit hoefde niet echt los. Met een beetje trekken heb ik de popnagels doorgeboord en toen vlikkerde die naar benede. Weet alleen niet hoe ik um straks vast moet maken maar voor alles is een oplossing. Alles is er nu vanaf en klaar om gespoten te worden.
Heb alleen een beetje bonje met de spuiter. Mx-5 ging voor 2 blaasjes van binnenuit terug om weer strak gemaakt te worden (Dit heeft hij al van de zomer gespoten). Dus garantie dacht ik zo. Nu moet ik het toch betalen want het was nieuwe roest. NIEUWE ROEST bestaat niet mensen :mrgreen: Me pa is dus pist off dat ik 200 euro moest lappen en heeft hem de keuze gemaakt of hij nog werk van ons wil hebben of dat het bij deze laatste 200 euro blijft die hij aan ons verdiend.
(Deze man verdient aan ons nog een ruim 2de salaris wat wij aan schades krijgen/ veroorzaken. Jammer dat hij nu gaat beginnen om uit ieder klein karweitje wil gaan verdienen).
Gelukkig hebben we nog zo onze contacten van wat schade herstellers en hoop dat het deze week even geregeld wordt.
Gebruikersavatar
Rooiepeen
Pilot
Pilot
Berichten: 771
Lid geworden op: 04 aug 2007, 07:00
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Almere

Bericht door Rooiepeen »

Kom je terug van vakantie is je auto weg. Dat is schrikken. Gelukkig is de Mx naar de spuiter gebracht hier om de hoek door papa lief :cool1:
Even langs gelopen om te kijken en ze zijn al lekker bezig. Gasten pakken het serieus op en heb stiekem gevraagd wanneer ze verwachten klaar te zijn. Ik kreeg geen leuk bericht. :schrik: Het zal zeker na de 18e zijn.
Dus toerrit naar Pieter gaan we met de Mx-5. Jammer, maar dan hopen op 1 April...
Gebruikersavatar
Rooiepeen
Pilot
Pilot
Berichten: 771
Lid geworden op: 04 aug 2007, 07:00
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Almere

Bericht door Rooiepeen »

Hier wat foto's van hoe de auto er tot een paar weken geleden bij stond.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maandag maar weer is kijken hoe het ervoor staat :clown:

Vandaag lekker bezig met de lampjes. Polijsten klinkt moeilijk maar is het niet.
Zie hier het verschil, rechter lijkt wel als nieuw...

Afbeelding
Gebruikersavatar
WesleyK
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 151
Lid geworden op: 23 okt 2011, 13:31
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door WesleyK »

Ziet er goed uit! Hoe heb je die reflectors los gekregen?
Gebruikersavatar
Rooiepeen
Pilot
Pilot
Berichten: 771
Lid geworden op: 04 aug 2007, 07:00
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Almere

Bericht door Rooiepeen »

Reflector had ik kapot gemaakt met een schoevendraaier. Dat was wel gelukt opzich. Staat ook een How-to op het forum.

Maar als je beschikt over een verffohn dan maak je binnen 20 sec de kit zacht van het glas en de unit. beetje poeren met een schroevendraaier en los wippen maar. Dan kun je met een kruiskopje het oranje reflectortje los draaien.

Glas polijsten en dicht kitten maar :clown:
Gebruikersavatar
WesleyK
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 151
Lid geworden op: 23 okt 2011, 13:31
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door WesleyK »

Rooiepeen schreef:Reflector had ik kapot gemaakt met een schoevendraaier. Dat was wel gelukt opzich. Staat ook een How-to op het forum.

Maar als je beschikt over een verffohn dan maak je binnen 20 sec de kit zacht van het glas en de unit. beetje poeren met een schroevendraaier en los wippen maar. Dan kun je met een kruiskopje het oranje reflectortje los draaien.

Glas polijsten en dicht kitten maar :clown:


Toch maar eens proberen dan! Heb de methode met groene aanslagreiniger al geprobeert, hielp wel maar kan nog beter ;).
Gebruikersavatar
Rooiepeen
Pilot
Pilot
Berichten: 771
Lid geworden op: 04 aug 2007, 07:00
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Almere

Bericht door Rooiepeen »

Van mij zaten vol met groene troep. Nu weer fris en strak :bla:
Gebruikersavatar
sjaakk91
Pilot
Pilot
Berichten: 908
Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Baarn

Bericht door sjaakk91 »

Goed bezig. Ziet er goed uit.
Plaats reactie