mijn mx3 start niet meer!!!

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Ryan
New member
New member
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 okt 2005, 13:04

Bericht door Ryan »

Dank allemaal voor de snelle reacties zeg.... maar ik kon het doen voor 450. maar heb het neit gedaan. En zlef doen weet ik het niet of ik het wel goed doe. Misschien iemand die geld wil verdienen? voor neit te veel...
alleen meot ik nog een dynamo kunnen vinden. ik kijk wel ff bij de faq ff kijken of ik wat adresjes kan vinden.

BruteFrits schreef:Yep, vervangen is niet zo heel moeilijk. (Al heb ik het ook samen met Hugo gedaan).
Ik heb destijds bij Bastian een dynamo gekregen voor een redelijke prijs. Neem eens contact op met hem.


Bastian? iemand van hier?is het bastian mx-3?

Maar Thanks allemaal
Laatst gewijzigd door Ryan op 25 okt 2005, 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Ryan
New member
New member
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 okt 2005, 13:04

Bericht door Ryan »

martinenijenhuis schreef:Dat tikken bij het starten, betekent dat de startmotor te weinig
stroom krijgt, om de motor rond te draaien.
Dat betekent dat de accu stuk of ontladen is ( heeft de vorige
eigenaar de accu vervangen door een nieuwe of een gebruikte?).

Ontlading van de accu kan o.a komen doordat bijv. de dynamo stuk is,
wanneer dat het geval is, gaat het accu lampje branden,
tijdens het rijden.

Groetjes M&M

ps. hoort dit topic niet in onderhoud thuis?
dacht dat hetzelfde probleem(topic) was daarom heb ik geen andere geopend.

erm... als het goed is het een nieuwe want ik heb de onderhoudsbonnetjes nog wel bij gekregen. accu lampje brandt. maar het rare is ik kan mijn auto wel starten na even wachten. Daarom denk ik niet dat het de accu is.
Ryan
New member
New member
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 okt 2005, 13:04

Bericht door Ryan »

ik kan een dynamo kopen voor rond de 65 euro maar waar moet ik precies op letten of het goed is. En weet 1 van jullie misschien waar ik het kan laten reviseren? het liefst omgeving arnhem.

ps. Die onderdelenlijn is wel snel zeg. gisteravond wat ingevuld op internet. vanochtend door hun wakker gebeld om 8.00 uur :shock:
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

Ryan schreef:ik kan een dynamo kopen voor rond de 65 euro maar waar moet ik precies op letten of het goed is. En weet 1 van jullie misschien waar ik het kan laten reviseren? het liefst omgeving arnhem.

ps. Die onderdelenlijn is wel snel zeg. gisteravond wat ingevuld op internet. vanochtend door hun wakker gebeld om 8.00 uur :shock:


Denk dat je niet zo goed kan zien of de dynamo goed is...,
Vraag of er garantie op zit..

Eventueel zou een kapote dynamo branderig ruiken, maar ik weet niet zo goed of een goede dynamo niet ook zo ruikt :)
Ryan
New member
New member
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 okt 2005, 13:04

Bericht door Ryan »

Marcel_mx3 schreef:
Ryan schreef:ik kan een dynamo kopen voor rond de 65 euro maar waar moet ik precies op letten of het goed is. En weet 1 van jullie misschien waar ik het kan laten reviseren? het liefst omgeving arnhem.

ps. Die onderdelenlijn is wel snel zeg. gisteravond wat ingevuld op internet. vanochtend door hun wakker gebeld om 8.00 uur :shock:


Denk dat je niet zo goed kan zien of de dynamo goed is...,
Vraag of er garantie op zit..

Eventueel zou een kapote dynamo branderig ruiken, maar ik weet niet zo goed of een goede dynamo niet ook zo ruikt :)


zit wel 3 maanden garantie op. Maar wanneer ik het laat reviseren dan is het toch weer goed?

Alleen nu nog de vraag waar kan ik het laten doen
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

Je moet natuurlijk geen nieuwe kopen en laten reviseren...

Haal dan gewoon JOUW dynamo er af en laat hem reviseren...
Waar je dat kan doen...? goudengids, google...?

Geen idee..., in purmerend zit wel een revisie bedrijf, maar ja daar zal jij niet veel aan hebben..
Ryan
New member
New member
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 okt 2005, 13:04

Bericht door Ryan »

Dat wil ik ook wel. maar ik heb de auto wel nodig om naar school te gaan. Heb op dit moment tentamenweek dus maar ik kijk wel ff wat ik ga doen.

ik kon net niet vinden op goudengids en google. Maar dat is opdat ik op dynamo reviseren zocht. :oops: Nu heb ik het wel gevonden :mrgreen: ff binnenkort er naar toe. kijken wat het kost.. Thanks
Ryan
New member
New member
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 okt 2005, 13:04

Bericht door Ryan »

Ik ben net even bij Jaap smiths geweest in arnhem. Hij kon niet precies vaststellen hoeveel het kost hij meot eerst zien wat er kapot is aan die dynamo...maar maximaal 220 euro. :shock: zoveel had ik niet verwacht .
ik had nog tegen hem gezegd:" Stel dat ik een andere dynamo koop kan ik het dan laten reviseren?" maar hij snapte het niet :?

toen ik weg wou, wou m'n auto niet starten
:evil: :evil: ik terug naar binnen vragen om hulp met startkabels vroegie nog geld ervoor :evil:
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

Ryan schreef:Ik ben net even bij Jaap smiths geweest in arnhem. Hij kon niet precies vaststellen hoeveel het kost hij meot eerst zien wat er kapot is aan die dynamo...maar maximaal 220 euro. :shock: zoveel had ik niet verwacht .
ik had nog tegen hem gezegd:" Stel dat ik een andere dynamo koop kan ik het dan laten reviseren?" maar hij snapte het niet :?

toen ik weg wou, wou m'n auto niet starten
:evil: :evil: ik terug naar binnen vragen om hulp met startkabels vroegie nog geld ervoor :evil:


Wat een asociaal !!

Post hier even z'n bedrijfs gegevens... op een dag maken we nog eens een blacklist voor dit soort types
Ryan
New member
New member
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 okt 2005, 13:04

Bericht door Ryan »

Dr C Lelywg 1
6827BH Arnhem
Tel: 026-3636217
Fax: 026-3646367
Website: www.jaapsmits.nl

ik kijk wel ff verder op internet waar het nog ergens anders kan
Plaats reactie