Verbruik van jouw mx-3
Moderator: Moderators
-
- Moderator
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Contacteer:
Ik vind dat ook vrij onzuinig voor een 1600 cc motor, zelfs al zit er een turbo op... al zou je de turbo niet aanspreken, dan zou ie toch volgens mij toch zeker niet onder de 1 op 10 moeten komen. Misschien kan je Wesley eens bellen om te vragen wat voor verbruik hij er altijd mee had?

Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
- Dennis_MX3
- Co-Pilot
MX3V6_DH schreef:Ik vind dat ook vrij onzuinig voor een 1600 cc motor, zelfs al zit er een turbo op... al zou je de turbo niet aanspreken, dan zou ie toch volgens mij toch zeker niet onder de 1 op 10 moeten komen. Misschien kan je Wesley eens bellen om te vragen wat voor verbruik hij er altijd mee had?
dat ga je dus echt niet redden met de 1600

Ik reed gemiddeld 1 op 8 als ik echt me best deed met zeer zuinig rijden.
De v6 hebben nou eenmaal veel minder toeren nodig dan een 1.6 om vooruitgang te boeken, zeker bij hogere snelheid.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
-
- Moderator
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Contacteer:
1 op 8? Serieus? Ik had geen idee dat de 1.6jes zo on-zuinig waren, in dat geval is Remco zijn verbruik misschien nog niet zo heel afwijkend?
RichMX-3 schreef:MX3V6_DH schreef:Ik vind dat ook vrij onzuinig voor een 1600 cc motor, zelfs al zit er een turbo op... al zou je de turbo niet aanspreken, dan zou ie toch volgens mij toch zeker niet onder de 1 op 10 moeten komen. Misschien kan je Wesley eens bellen om te vragen wat voor verbruik hij er altijd mee had?
dat ga je dus echt niet redden met de 1600niet met de mx iig.
Ik reed gemiddeld 1 op 8 als ik echt me best deed met zeer zuinig rijden.
De v6 hebben nou eenmaal veel minder toeren nodig dan een 1.6 om vooruitgang te boeken, zeker bij hogere snelheid.

Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
Wat ik trouwens ook raar vind:
Ik ga altijd tanken als de wijzer in mijn dashboard aangeeft dat mn tank bijna leeg is. Als ik dan vervolgens tank kan ik er maar maximaal 30 liter ingooien... en dat terwijl de capaciteit volgens fabrieksopgaaf 50 liter moet bedragen. Heb ik dan een reservetank van 20 liter? :o Weird...
Ik ga altijd tanken als de wijzer in mijn dashboard aangeeft dat mn tank bijna leeg is. Als ik dan vervolgens tank kan ik er maar maximaal 30 liter ingooien... en dat terwijl de capaciteit volgens fabrieksopgaaf 50 liter moet bedragen. Heb ik dan een reservetank van 20 liter? :o Weird...