stationair pulserend lopen - afslaan bij gas loslaten na..
Moderator: Moderators
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Waarom zo moeilijk doen om een sensor ?
Denk dat je meer werk heb gehad aan het bellen dan aan het vervangen .
Auto op de krik en dan kan je er al bij .
Als je op de grond gaat liggen zie je hem al .
Stekker los halen aan de bovenkant dan 10 mm boutje los halen en de sensor eruit trekken .
De bedrading zit vast met een tyrip aan je oliepijlstok dus die moet je effe los knippen en dan kan je hem er zo uit halen .
Mocht hij toch nog iets anders lopen en je krijgt hem er niet uit dan kan je gewoon de bedrading door knippen aangezien hij toch niet meer goed werkt .
Terug plaatsen is net zo makkelijk .
En de multieriem hoeft niet los .
De bedrading loopt achter de multieriem langs en de stekker kan er ook achterlangs .
Ik had er nooit meer na toe gegaan .
Veel dealers weten geen zak van de k serie blokken .
Heb ook wel eens de dealer gebeld voor info .
Krijg elke keer te horen dat de man die het weet net weg is .
Ze willen tegenwoordig geen hulp meer verlenen maar alleen maar geld verdienen .
Denk dat je meer werk heb gehad aan het bellen dan aan het vervangen .
Auto op de krik en dan kan je er al bij .
Als je op de grond gaat liggen zie je hem al .
Stekker los halen aan de bovenkant dan 10 mm boutje los halen en de sensor eruit trekken .
De bedrading zit vast met een tyrip aan je oliepijlstok dus die moet je effe los knippen en dan kan je hem er zo uit halen .
Mocht hij toch nog iets anders lopen en je krijgt hem er niet uit dan kan je gewoon de bedrading door knippen aangezien hij toch niet meer goed werkt .
Terug plaatsen is net zo makkelijk .
En de multieriem hoeft niet los .
De bedrading loopt achter de multieriem langs en de stekker kan er ook achterlangs .
Ik had er nooit meer na toe gegaan .
Veel dealers weten geen zak van de k serie blokken .
Heb ook wel eens de dealer gebeld voor info .
Krijg elke keer te horen dat de man die het weet net weg is .
Ze willen tegenwoordig geen hulp meer verlenen maar alleen maar geld verdienen .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
- dibbes
- New member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 07 mei 2008, 11:59
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1994
- Locatie: Amsterdam
ok.... ik ga het zelf doen....
deze is het toch ; http://www.fordprobestore.co.uk/store/p ... ts_id=1021
deze is het toch ; http://www.fordprobestore.co.uk/store/p ... ts_id=1021
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Volgens mij maakt de temp niks uit bij de krukas sensor deze meet alleen de krukas positie .
Maar als hij de juiste waardes geeft dan zal de senor niet kapot zijn .
Wat ook zou kunnen is dat je een draad breuk heb tussen de sensor en de ecu .
Dan zal de ecu ook een fout code geven .
Meet anders eens of je deze zelfde waardes krijgt bij de ecu .(stekker)
Maar test het voor de zekerheid nog eens met een warme motor want weet het niet zeker .
Maar als hij de juiste waardes geeft dan zal de senor niet kapot zijn .
Wat ook zou kunnen is dat je een draad breuk heb tussen de sensor en de ecu .
Dan zal de ecu ook een fout code geven .
Meet anders eens of je deze zelfde waardes krijgt bij de ecu .(stekker)
Maar test het voor de zekerheid nog eens met een warme motor want weet het niet zeker .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht