Schuddende auto ?

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

Hiwo schreef:zou het mischien aan de timing van de ontsteking liggen ? omdat ik waarschijnlijk al een tijdje met een slechte verdelerkap en rotor rond reed. mischien eens anders afstellen ?


Verdelerkap en timing van ontsteking hebben niks met elkaar te maken, dus ik zou niet gaan rommelen met de timing.
Mocht je zeker willen weten, dan ff naar de garage dit laten checken, of zelf met een strobo aan de slag.

@Joop77
Zijn toerental gaat ook een kleine beetje op en neer, dus ik denk niet dat zijn motorsteunen de oorzaak is. Maar je weer maar nooit he :mrgreen: Combinatie van alles kan ook mogelijk zijn.
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

Hiwo schreef:idd ja dat zou het natuurlijk ook kunnen zijn, hoe kan ik dit het beste zien? gewoon het blok eens bewegen ? weet niet precies waar die steunen zitten..


Flink gas geven, en kijken wat het blok doet. Gaat deze vrij veel kantelen, dan is je motorsteun stuk.
Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

PascalMX3 schreef:
Hiwo schreef:zou het mischien aan de timing van de ontsteking liggen ? omdat ik waarschijnlijk al een tijdje met een slechte verdelerkap en rotor rond reed. mischien eens anders afstellen ?


Verdelerkap en timing van ontsteking hebben niks met elkaar te maken, dus ik zou niet gaan rommelen met de timing.
Mocht je zeker willen weten, dan ff naar de garage dit laten checken, of zelf met een strobo aan de slag.

@Joop77
Zijn toerental gaat ook een kleine beetje op en neer, dus ik denk niet dat zijn motorsteunen de oorzaak is. Maar je weer maar nooit he :mrgreen: Combinatie van alles kan ook mogelijk zijn.


Mn pa vertelde gister dat de ontsteking vroeger van die electrode puntjes hadden die de vonk/spanning afgeven.
Zijn idee was dat die puntjes mischien versleten konden zijn.
Maar ik kan zo snel niet vinden hoe de ontsteking van de mx3 werkt.

Verder zie je het blok ook wel een beetje bewegen, en de schakelpook beweegt ook mee.
Maar ik ga nu ff langs de heuts voor n busje intake cleaner en een flesje injector cleaner, daarna ff alles schoonmaken, en de ecu eens resetten.
Afbeelding
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

Gelukkig hebben we geen contactpuntjes meer, maar een vervelende module(thyristor), die ook stuk kan gaan :mrgreen: Maar als die stuk is, kun je bijna niet meer rijden, of starten.
Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

haha ok :mrgreen: heb alles schoongemaakt en gereset, maar het is er nog steeds een beetje..
Motor steunen zijn het denk ik niet, anders zou je dat ook moeten merken als je volle gas rijd.
Anders toch maar eens kijken voor andere bougies, mischien dat deze niet meer 100% zijn door die verdelerkap. Verder weet ik even niks te bedenken...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

heb even een filmpje met het geluid online gezet, mischien dat het dan wat duidelijker word wat er mis kan zijn..
Je hoort het vooral aan de uitlaat

http://www.youtube.com/watch?v=om1xal5SO2k
Afbeelding
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

hoe erg schudt de motor dan? in het filmpje zie je hem niet bewegen

bij mijn uitlaat hoor ik dat ook ongeveer btw (als ie warm is en 700rpm draait), ik heb ook een tikkend geluid in mijn blok. ( maar daar heb ik zelf al eens een topic over gestart, nog geen oplossing voor gevonden, maar ik heb er verder geen problemen mee gehad)
Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

ja het blok zie je maar licht schudden, maar de auto zelf schud op de "maat"van het geluid van de uitlaat
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

Weet iemand wat de maximale lengte van de bougiekabels mogen zijn ?
Gister even langs de garage geweest en volgens hem waren de bougiekabels mischien te lang...
Ik heb de Kerr Nelson K1 10mm HT, 3 lange kabels en 3 korte.
Verder kon het de luchtmassameter zijn, brandstof filter, bougies...
Afbeelding
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

Lengte maakt niet uit, zolang de kabel niet meer weerstand bied dan 16kOhm per meter, dus als hij 1.5 meter is, dan mag het niet meer zijn dan 24kOhm.

Of een klein vacuumlekje, of een oude kabouter die niet echt mee doen wil :mrgreen: Het kan zoveel zijn. Heb je de CO al laten meten? Heb je je gasklep al schoongemaakt?
Plaats reactie