Maten Aansluiting Air Intake Buis

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
DB89
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 okt 2006, 16:33
Locatie: rotterdam

Bericht door DB89 »

maar op dat slangetje van die carteronluchtings slangetje kan je tog ook zo'n klein filtertje op zetten want anders wordt mn Gasklep ook weer zo smerig van de olie en dan aleen die ander voor je vacuum dinges die moet er lijkt mij dan wel in gekit worden als ik het een beetje goed begrijp
Afbeelding
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Bericht door scary »

DB89 schreef:maar op dat slangetje van die carteronluchtings slangetje kan je tog ook zo'n klein filtertje op zetten want anders wordt mn Gasklep ook weer zo smerig van de olie en dan aleen die ander voor je vacuum dinges die moet er lijkt mij dan wel in gekit worden als ik het een beetje goed begrijp
gatje boren in je aanzuig buis en daar op bevestigen
Afbeelding
Gebruikersavatar
D-PAC
Pilot
Pilot
Berichten: 738
Lid geworden op: 24 jun 2004, 22:40
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Schiedam

Bericht door D-PAC »

Kan je de LMM nou ook meer naar het gasklephuis toe brengen of
moet er speciaal een afstand er tussen blijven?

Ik heb namelijk een Viperkit aangeschaft maar de massa meter zit
in de weg...
Afbeelding
私は私の"遠隔開始" ボタンを愛する
Gebruikersavatar
M-Xtreme
Pilot
Pilot
Berichten: 673
Lid geworden op: 13 feb 2005, 18:30
Locatie: Driel
Contacteer:

Bericht door M-Xtreme »

waarom werkt niemand met een carter ontluchtings filter??.

daar komt alleen maar warme vieze lucht uit. en die stuur je dan weer terug het blok in..
Auto is te koop!! PM of MAIL
Afbeelding
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

@Dpac: Ja, je kan hem zo dichtbij plaatsen als je wilt. Alleen moet je wel even opletten dat je hem niet 5cm bij je gasklep plaatst. Er moet nog een klein beetje bewegingsruimte zijn

@M-Xtreme: Zonder carterontluchtingsfilter heb je een rond circuit. Met dat filtertje komt er ook meer rotzooi je blok in. (filter zit immers in de open lucht)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

hoeft niet dat er extra rotzooi in komt je hebt namelijk ook 1 weg kleppen die je er tussen kunt plaatsen. dan heb je wel de ventilatie naar buiten maar geen toegang van buitenaf
Gebruikersavatar
DB89
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 okt 2006, 16:33
Locatie: rotterdam

Bericht door DB89 »

Je carterontluchting kan je dus weglaten maar die andere slang moet je weer aansluiten op je aanzuig buis want die is voor je stationair toerental dat slangetje wat net onder de gasklep zit anders kan je niet meer stationair de motor laten draaien dit is dan voor de 1.6 ohc
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sebastian
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 dec 2006, 18:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Sebastian »

Bedankt voor de velen antwoorden en tips tot nu toe!

Maar nu de volgende (aansluitende) vraag: Als je zelf een air intake wilt maken zie ik grof gezegd 3 mogelijkheden: (zullen vast nog meer zijn)

-1x 45 graden buis....
-2 x 45 graden buis....
-1x 45 graden buis en 1x een rechte buis

Nu is mijn vraag; welke van deze drie opties is het beste, of heeft men de beste ervaringen mee?

Hierbij denk ik aan performance (beste manier om de koudste lucht te krijgen) en aan geluid.....

Alvast weer bedankt!
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

ikzelf heb deze kit:

Afbeelding

Afbeelding

denk als je die volgorde aanhoudt: 1 recht stukje, VAF, 90 graden bocht nog 1 recht stuk en dan je filter dat je dan de meeste koude lucht pakt..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Bericht door MX3V6_DH »

ik heb hier eenzelfde soort setup maar dan met het bekende green p114 airfilter aan het eind, die had ik namelijk nog liggen van m'n vorige MX-3

Afbeelding

alu buizen en koppelstukjes heb ik later los aangeschaft, en het idee om het zo te monteren heb ik afgekeken van johnmichel z'n Injen kit
Afbeelding
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
Plaats reactie