half uurtje gelopen en toen nix meer

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Ja ik had al zo'n vermoede dat die ook defect was. Graag gedaan. :mrgreen:
*Technical service Mazda mx-3.*
D-nice
New member
New member
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 jan 2007, 11:38
Locatie: Herkenbosch

Bericht door D-nice »

Nou mense ik krijg dus 200 a 250 eurie vergoed na heeeeeeeeeeeeel lang praten.
En de rest moet ik zelf gaan dokken. Gelukkig kost een imitatie ontsteking rond de €250 (orgineel in de €700) maar daar komen dan ook nog bougiekabels bij. En de kosten voor het na laten kijken dus zal zelf nog wel rond de 200 extra moeten dokken. :nut:
En dan denk ik het zelf wel erin ga zetten (probere althans)
Burn the rubber not your soul
Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Bericht door woytek »

D-nice schreef:Nou mense ik krijg dus 200 a 250 eurie vergoed na heeeeeeeeeeeeel lang praten.
En de rest moet ik zelf gaan dokken. Gelukkig kost een imitatie ontsteking rond de €250 (orgineel in de €700) maar daar komen dan ook nog bougiekabels bij. En de kosten voor het na laten kijken dus zal zelf nog wel rond de 200 extra moeten dokken. :nut:
En dan denk ik het zelf wel erin ga zetten (probere althans)


Hoezo moet jij nu ineens gaan betalen? Hij is gewoon verplicht te betalen, denk niet dat het aardig van hem is.... :roll:
D-nice
New member
New member
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 jan 2007, 11:38
Locatie: Herkenbosch

Bericht door D-nice »

nee hij is niet verplicht te betalen. Ik heb t juridisch loket gebeld en ze zeiden dat ik weinig kon beginnen omdat het geen bovag aangesloten garage is en ik er geen garantie op heb.
Burn the rubber not your soul
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ik zou er toch eens serieus met die man over praten.

Op deze manier kan je geen auto afleveren. Als er dan mankementen zijn is het puur fatsoen (en zijn reputatie) om het weer in orde te maken.
Als ie dat niet doet weet ie ook gelijk dat zo ie zo jij er de laatste keer bent geweest en mensen met wie jij spreekt ook.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Bericht door woytek »

Als iemand jou iets verkoopt wat niet deugt, dan dacht ik dat je altijd bij wet garantie had. Tweedehands of nieuw maakt niet uit.
D-nice
New member
New member
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 jan 2007, 11:38
Locatie: Herkenbosch

Bericht door D-nice »

als de garage bovag is aangesloten wel de wet gaat er vanuit dat als een auto 15 jaar oud is daar gewoon gebreken aan kunnen zitten. En hij is fout geweest dat hij deze gebreken niet gemeld heeft. maar ik ben fout geweest dat ik de auto niet heb laten keuren voordat ik hem kocht.

En als ik iets tegen hem zou beginnen dan gaat het mij nog meer geld kosten dan wanneer ik het gewoon hierbij laat.

ik denk dat ik het advies van het juridisch loket maar opvolg en probeer het gewoon hierbij te laten.

Misschien kan ik ooit een meeting in Echt bij de Mac D organiseren en dan gaan we met zn alle voor zn deur staan zodat er niemand meer in of uit kan. dan piept ie wel anders :evil:
Burn the rubber not your soul
aggressor
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2040
Lid geworden op: 26 jan 2005, 12:50
Locatie: leiden

Bericht door aggressor »

nou als dit me zou gebeuren dan zou ik het maar op een minder verstandige manier oplossen.wat een ********* zeg :evil:
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

D-nice schreef:als de garage bovag is aangesloten wel de wet gaat er vanuit dat als een auto 15 jaar oud is daar gewoon gebreken aan kunnen zitten. En hij is fout geweest dat hij deze gebreken niet gemeld heeft. maar ik ben fout geweest dat ik de auto niet heb laten keuren voordat ik hem kocht.

En als ik iets tegen hem zou beginnen dan gaat het mij nog meer geld kosten dan wanneer ik het gewoon hierbij laat.

ik denk dat ik het advies van het juridisch loket maar opvolg en probeer het gewoon hierbij te laten.

Misschien kan ik ooit een meeting in Echt bij de Mac D organiseren en dan gaan we met zn alle voor zn deur staan zodat er niemand meer in of uit kan. dan piept ie wel anders :evil:


Zoals je het nu zegt wist hij van de gebreken af.. Dit betekent dat je wel degelijk iets kan maken tegen hem. Immers als je de gebreken had geweten van tevoren had je de auto niet gekocht.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Ik had die garage alles laten betalen en niet dat jij ook nog eens moet gaan mee betalen voor een auto die die stuk verkoopt :evil:
Ik had geen ene rooie cent betaalt :foei:
Gesloten