DB89

Hier kunt u praten over de auto's e.d. van "Leden". (zie menubalk "LEDEN" voor online profielen)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
DB89
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 okt 2006, 16:33
Locatie: rotterdam

Bericht door DB89 »

Ik denk dat er iets mis is met mijn mazdaatjuh 1.6i OHC

want het olie-verbruik is redelijk maar er komt geen zwarte rook of wat dan ook uit de uitlaat dus dan verbrand hij de olie niet maar hij verliest het ergens ,een lek ofzo maar ik heb ergens in november olie ververst
en ik denk dat de motor niet goed warm geworden is en niet alle oude olie eruit is gelopen.
En vervolgens tjah ik weet dat het niet de beste olie is maar ik heb er toen dus Gamma 10W40 olie erin gedaan en vervolgens Slick 50 en uiteraard het oliefilter vervangen, maar elke maand moet ik ongeveer 0,75 L erbij gooien dus ik zat ik eraan te denken om binnekort Castrol Magnatec erin doen (Iemand ervaring met deze olie, goed-slecht ?)

En dan weer met slick 50 want mn vader zweert bij dat spul maar ik weet niet of dat spul wel zo goed werkt (jullie mening als jullie Slick 50 weleens hebben gebruikt)

ik heb ook nog iets gehoord over XADO dat moet je motor van binnenuit weer helemaal als nieuw maken :roll: (De ene vind het goed en de andere zegt dat het niet werkt maar ik wil heel graag van mn olie verbruik af

Dus mijn vragen aan jullie :

- Is dit olie-verbruik ernstig ?

- Zo ja , Heeft iemand ervaring met Castrol Magnatec of andere olie die Goed is

-Heeft iemand van jullie weleens Slick 50 gebruikt ?

- Ooit gehoord van Xado en de functie ervan (www.Xado.nl)

alvast bedankt voor de antwoorden

(kleppendekselpakking heb ik al vervangen)
Afbeelding
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

belangrijk is om even te meldne hoeveel kilometer je ongeveer rijdt. dat is meer van invloed op het verbruik dan de tijd.
zelf gebruik ik castrol magnetic en ik ben er zeer tevreden over.
Gebruikersavatar
DB89
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 okt 2006, 16:33
Locatie: rotterdam

Bericht door DB89 »

per maand ongeveer 300km en er staat nu 194000 +/- op de teller
Afbeelding
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

dan is je olieverbruik erg hoog.
Heb je nooit olievlekken ontdekt onder de auto of blauwe rook wanneer je optrekt?
Gebruikersavatar
DB89
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 okt 2006, 16:33
Locatie: rotterdam

Bericht door DB89 »

nee geen olie vlekken en ook geen blauwe rook de rook uit de uitlaat is gewoon bijna niet zichtbaar en de bougies zijn ook een beetje grijsachtig tot bruin dus die zijn goed lijkt mij
Afbeelding
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

ik zou de olie eens vervangen door castrol en kijken hoe het verbruik dan is.
Gebruikersavatar
DB89
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 okt 2006, 16:33
Locatie: rotterdam

Bericht door DB89 »

ok dat zal ik binnenkort dan maar aanschaffen bij mn broer ..werkt namelijk bij een groothandel van automaterialen dus das wel we :) er lkkr
Afbeelding
Gebruikersavatar
DB89
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 okt 2006, 16:33
Locatie: rotterdam

Bericht door DB89 »

maar hoe zit het met Xado en Slick 50 hebben jullie daar weleens van gehoord en helpt het echt of zijn het zogenaamde wondermiddeltjes die niet veel bijdragen.
Ik weet van Slick 50 dat als je dat in je motor gedaan hebt kan zonder olie nog 50 kilometer doorrijden maar Xado moet versleten delen van de motor weer in nieuwstaat brengen klinkt een beetje vaag vind ik zelf

kijk ook even op Xado.nl

alvast bedankt
Afbeelding
Gebruikersavatar
DB89
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 okt 2006, 16:33
Locatie: rotterdam

Bericht door DB89 »

Ik vroeg me af wat de prijzen ongeveer zijn voor een goede distributie set want ik kan ze bij mn broer halen en die is van het merk Gates
en kosten 98,54 euro per stuk

Hebben ander 1.6 OHC bezitters ooit een distributie gekocht willen jullie me dan graag laten weten hoeveel dat heeft gekost, zonder montage

alvast erg bedankt
Afbeelding
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

Baluh dat zoiets met lessen gebeurd kerel! Ik weet hoe fietsers en brommers zijn! Het zijn net mieren ze kruipen overal tussen!

Ik zit de hele dag op de vrachtwagen, en je moet gewoon zo op bedacht zijn en de situatie in schatten. Want een truck staat niet zomaar stil.

Een voorbeeldje, ik nam met een combi (Motorwagen met aanhanger)
een rotonde recht door. Nou ik wilde 2de afslag in slaan. Schiet er een fietser op de 1ste afslag ze de rotonde op. Dat was compleet dode hoek voor mij. Gelukkig toeterde een andere vrachtwagen die het had gezien.

En als je zo iemand aan rijd ben ik fout, en krijg ik de schuld.
Terwijl ik er helemaal niks aan kan doen.
Afbeelding
Plaats reactie