Pagina 4 van 5

Geplaatst: 16 dec 2010, 09:36
door JForce
WhiteFinish schreef:Moeilijk antwoord op te geven.

Maar aangezien je voor een klg4 een apart computermanagement nodig hebt zal het wel meer werk zijn.


valt wel mee volgens mij, je kan iig gewoon een kl-01 ontsteking gebruiken.

en hij loopt wel op een mx-6 ecu als het goed is. vris zal dan niet 100% zijn, maar dat is ook al niet zo met kl31 en curved neck.

Geplaatst: 16 dec 2010, 09:45
door mx3hoogeveen
Ja precies zoals ik weet heeft een klde blok het nooit heel lang vol gehouden met turbo.
En als de kfg4 een verbetering is zou je zeggen dat een klg4 ook beter moet zijn dan een klde voor turbo?

Geplaatst: 16 dec 2010, 11:16
door WhiteFinish
Het zou kunnen dat je een kl01 ontsteking over kunt zetten.

Alleen het zou nog steeds niet werken met een klg4 blok omdat dit blok een extra / andere sensor heeft bij de nokkenassen. Aangezien nokkenassen van een klg4 compleet anders zijn dan van een klde.
Volgens mij kan een klde ecu dit niet besturen. (al heb ik het persoonlijk nog nooit geprobeerd)

Geplaatst: 16 dec 2010, 12:35
door JForce
heb het nog een keer nagekeken, kan misschien toch niet idd.

kl-g4 is obd2, degenen die ik had gezien waren DE's met KL-G4 intake manifolds :P

Geplaatst: 16 dec 2010, 20:06
door Mazdarati MX-6
WhiteFinish schreef:Het zou kunnen dat je een kl01 ontsteking over kunt zetten.

Alleen het zou nog steeds niet werken met een klg4 blok omdat dit blok een extra / andere sensor heeft bij de nokkenassen. Aangezien nokkenassen van een klg4 compleet anders zijn dan van een klde.
Volgens mij kan een klde ecu dit niet besturen. (al heb ik het persoonlijk nog nooit geprobeerd)


Ik denk zelf dat de sensor geen probleem zou kunnen zijn .
Eigenlijk vervang je de sensor van de klg4 met die van de kl01 ontsteking dus die komt dan eigenlijk te vervallen .
En zolang je de kabelboom gebruikt van de mx3 zou dit geen problemen kunnen geven met de obd1 ecu .

Maar dan zit je ook nog met de krukas sensor en de knoksensor .
Heeft de klg4 deze , zo niet dan werkt het niet met de obd1 ecu omdat hij deze sensors nodig heeft .

Ik heb deze blokken eigenlijk nooit bekeken dus weet ook niet of deze wel kunnen werken in de mx3 of mx6 .

Ik denk het zelf niet anders hadden we hier wel veel meer over gelezen en gehoord .
In amerika zijn er best veel die met een turbo rijden maar heb ze nog niet gezien met een klg4 .

Dus ik denk niet dat het echt mogelijk is zonder het een en ander aan te passen .

Geplaatst: 16 dec 2010, 21:36
door MX3V6_DH
Deze MX-3 heeft een KLG4, en wat voor één:

http://www.cardomain.com/ride/2546647/1992-mazda-mx-3

Geplaatst: 16 dec 2010, 22:41
door JForce
MX3V6_DH schreef:Deze MX-3 heeft een KLG4, en wat voor één:

http://www.cardomain.com/ride/2546647/1992-mazda-mx-3


ja, maar die rijd sowieso op een standalone ecu :mrgreen:

Geplaatst: 17 dec 2010, 08:38
door WhiteFinish
Hhaha. ja maar die is van Goldmember.

Dat ding is verre van standaard !! En hij rijdt ook nog met de nieuwste megasquirt. Megasquirt 3. (Zelfs getuned door een van de grootste megasquirt guru's van KL blokken).

Geplaatst: 27 dec 2010, 17:47
door JForce
Ow en wat ook nog bevestigd is door xedos eigenaren, MAZDA heeft wel gewoon uit de fabriek blokken met deze fijne aansluiting geleverd(rechts ZE on DE):


hier nog bewijs:
een pagina uit de Millenia Manual:

Afbeelding

dus iedereen die zei dat Mazda nooit ZE intake op een DE koppen zou zetten heeft het mooi verkeerd.

Geplaatst: 27 dec 2010, 18:01
door Mazdarati MX-6
AUB

Een hybride DE met ZE koppen en DE intake .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook zijn er sommige in de mx6 geleverd .
Mazda is altijd al aan het rommelen geweest met onderdelen .[/img]