Pagina 4 van 5

Geplaatst: 30 mar 2010, 19:11
door lucifer
woow kijk daar heb k wat aan:P
bedankt
is er een manier om de je50 vaf te controleren op de werking(ook de bekabeling er na toe)v waardes?



gr kevin

Geplaatst: 30 mar 2010, 19:18
door MarcX3
Andere vaf proberen.

Doet de andere het wel dan weet je genoeg.

Weet ik allen niet meer of die vaf ook op de klze gebruikt word.

Heb namelijk nog 2 van die dingen liggen hier, beide werkend.

Zal k vanaaf s kijken of het je 50 vafs zijn.

Geplaatst: 30 mar 2010, 19:35
door lucifer
ps heb ook wel eens gehad dat ik de kabel van de vaf sensor was vergeten ma toen had k wel een vonk en natte bougies wat ik nu niet heb gr kevin

Geplaatst: 01 apr 2010, 18:37
door WhiteFinish
In het handboek staat heoveel ohm weerstand een paar stekkers van de vaf moeten hebben.

Kijk het eens na en meet de vaf door ;)

Geplaatst: 01 apr 2010, 18:40
door lucifer
heb de electrische schemas al uitgeprint op a3
zal de vaf sensor wel ffe doormeten

gr kevin

Geplaatst: 01 apr 2010, 20:51
door lucifer
vaf was in orde met de waardes in alle contactpunten

tot nu toe gedaan

de vaf
main relais
bedrading hei en hei
conectoren op aansluiting
opschuren contactpunten onsteking en rotor
ecu gerecet
ecu uitgewisseld
stroomwaardes op onsteking gemeten (was in orde 2 x aarde 2 x 5 volt)
brandsrofpomp


gr kevin

Geplaatst: 13 apr 2010, 19:00
door lucifer
rober is mee komen kijken en we zyn er achter gekomen dat de 6 aderige kabel op de opnsteking 1 kabel geen 12 volt krijgt.

we hebben een bypas gedaan door er 12 volt op te zetten
helaas zonder resultaat
volgens het schema kom ik uit by fuel relais kan dit kloppen?

gr kevin

Geplaatst: 21 apr 2010, 09:39
door lucifer
ik heb het fuel relais gecontroleerd op dat die schakeld door hem uit de auto te demonteren en met een gestabiliseerde voeding te testen.

het relais schakeld dus dat is in orde

maar op de onsteking(6aarderige stekker)heb ik geen 12v wel 2x 5 volt
volgens het schema zou die 12 volt van het fuel relais afkomen ma die is in orde

ben egt ten einde raad

groetjes kevin

Geplaatst: 26 apr 2010, 12:43
door lucifer
spanning op het fuel relais in de auto gecontroleerd en het relais krijgt spanning


weet niet meer wat ik kan doen ben egt ten einde raad!
garage wil er niet eens aan beginnen :?



hop dat iemand me kan helpen


gr kevin

Geplaatst: 26 apr 2010, 17:48
door WhiteFinish
Ik zou je krukasposities sensor en kvs sensoren doormeten.