Pagina 4 van 7

Geplaatst: 18 mei 2010, 19:39
door RichMX-3
hier nog een filmpje voor je hoe je het kan checken en wat je dan ziet :

http://www.youtube.com/watch?v=JSsC-lWB1lg&NR=1

Geplaatst: 18 mei 2010, 20:08
door JForce
@metalejellemx-3; remmen zijn net compleet rondom gereviseerd, zitten nieuwe schijven achter op. en nieuwe blokken rondom.

wat die centreer ringen betreft, die heb ik zelf nooit gezien toen ik mijn velgen eraf had.

dit soort dingen zijn dat toch?

ik heb mijn oude schijven even nagekeken en daar zatten ze iig niet op.

Afbeelding

Geplaatst: 18 mei 2010, 21:34
door RichMX-3
ja dat zijn ze idd.
als die er niet op zitten heb je zo'n 1 a 2mm !!! speling in je naafgat oftwel je krijgt een hoogteslag in je wiel.

Maar aangezien jij het over een hoog piepend/schrapend geluid heb zou ik toch (met enige spoed) je lagers controleren want dat is echt een typerend geluid voor versleten wiellagers.

Misschien wel een combi van ............ maar je centreerringen willen ook nog wel eens in je velggat blijven zitten dus ff goed checken, maar met plaatsen altijd eerst de ring op je as en dan je wiel erop.
Niet de ringen in je velg en dan compleet monteren, op deze manier bestaat nl de mogelijkheid dat ze dieper de velg in gaan en dus niet meer op je as/naaf zitten.
Maar dit kan per velg fabrikant nogal verschil, maar gewoon niet de gok nemen dus ;)

Geplaatst: 19 mei 2010, 06:06
door JForce
ik zal het even nakijken kan mooi dit weekend 8)

Geplaatst: 22 mei 2010, 22:41
door RichMX-3
nog gelukt ?

Geplaatst: 07 jun 2010, 16:29
door JForce
jah voor de helft, ik heb de lagers getest op de manier die je gaf via youtube, alle 4 super strak geen beweging in te krijgen.


centerringen nog niet ik heb geen wielsleutel meer.

maar het schijnt dat er ook aftermarket velgen zijn zonder ringen.

eerst maars ff een nieuwe sleutel halen.

Geplaatst: 13 jun 2010, 11:16
door JForce
ik bedacht me net ook dat ik bij het vervangen van de remschijf de naaf niet schoon gemaakt heb, wist niet dat dat moest toen.

trillen van het stuur was weg naar balanceren, trillen achter kant is gekomen na vervanging achterremschijven.

Geplaatst: 13 jun 2010, 11:31
door PascalMX3
JForce schreef:ik bedacht me net ook dat ik bij het vervangen van de remschijf de naaf niet schoon gemaakt heb, wist niet dat dat moest toen.

trillen van het stuur was weg naar balanceren, trillen achter kant is gekomen na vervanging achterremschijven.


Tijdens het vervangen van mijn remschijven heb ik de naaf goed schoongemaakt. Stukjes roest van de oude schijven bleven achter op de naaf. Dikste stukje ff met een beiteltje afgebikt, daarna goed opgeschuurd en heel dun laagje kopervet erop.

Geplaatst: 14 jun 2010, 15:07
door JForce
zal eens kijken of ik ze kan schoonmaken.

damn die to do list word wel erg lang.

en het is hier ook niet makkelijk voor de parkeerplaats sleutelaar :/

Er staan hier veel auto's altijd, maar het meest irritant zijn die kleine kinderen :S

"wat doe je?" "is die auto stuk?" "dit is een raceauto toch?" :mrgreen:

grappig voor even maar ze gaan nooit weg haha

Geplaatst: 14 jun 2010, 20:12
door RichMX-3
weet niet waar je vandaan komt, maar anders is dit misschien wat voor je ?

http://www.dhzsweetlake.nl/