Na vorig jaar een grote verbouwing te hebben gedaan is de mx in het voorseizoen toch weer aan de beurt. Ik wil dit jaar een paar vrijrijden dagen meepakken om circuit ervaring op te doen en om de auto goed te leren kennen voor de nurburgring waar ik dit jaar weer naartoe ga, Kijken of ik onder de 10 minuten kan komen
Vorig jar al gemerkt dat de remmen niet in orde zijn voor circuit gebruik, daarom heb ik 2 originele remklauwen bij de dealer besteld. Verdere plannen zijn:
-Remklauwen voor vervangen.
-Remvloeistof + koppelingsvloeistof verversen.
-Voorpijp RVS uitlaat voorgoed dicht zien te krijgen, diameter is net te groot om de originele pijp heen waardoor de klem niet goed afdicht.
-Hitteschild maken om de Bypassklep zodat niet net als vorig jaar mn remleiding heet wordt en mn rempedaal sponzig word.
-Schroefset voor goed afstellen, staat links en rechts wat ongelijk in hoogte.
-Opnieuw uitlijnen, dit is vorig jaar wel gebeurd maar nu zijn alle rubbers en stangen goed ingezeten achter en kan ik hem perfect nastellen.
-Zomerwielen weer monteren.
-Oilcatch tank monteren.
-Samco slangen op mn CAI monteren + een nieuw K&N filter ( rijd nogsteeds met een autostyle filter

).
-Bougiekabels achterste bank dichten de schacht niet af, hier iets op verzinnen zodat er geen vocht meer in kan komen.
-Bougies vervangen.
-POETSEN, dit heb ik sinds de zomer niet meer gedaan en de lak heeft echt weer een detailbeurtje nodig na deze halftamme winter met teveel pekel.
-Kijken of het mogelijk is een onderplaat te maken voor betere luchtgeleiding aan de onderkant ( en bescherming van pekel voor de volgende winter)
Dit alles wil ik eigenlijk voor de toerrit van 10 april gedaan hebben, de absolute deadline is JAPfest.
Heb gedacht aan een big brake kit maar nu het geld niet voor en dan passen mn wintervelgen niet meer en zit niet te springen om met de OZ door de winter heen te moeten met pekel e.d
Als dit alles weer is gedaan is hij weer in topstaat en hoef ik me alleen maar te ergeren aan de rammeltjes en piepjes in het interieur door het stuiteren
