Pagina 3 van 4
Geplaatst: 11 sep 2009, 15:09
door JForce
het gaat hier om een klde he
Geplaatst: 11 sep 2009, 16:40
door JForce
joosie86 schreef:Op het stikkertje van je ecu
gr
waar zit die? ik kan het bakje met zekering wel vinden daar moet ie toch bij in de buurt zitten?
Geplaatst: 11 sep 2009, 17:05
door bramx3
de ecu zit in het midden achter je radio op de vloer.
je moet de kapjes links en rechts onderaan weg nemen , dan kun je je ecu verwijderen.
Geplaatst: 11 sep 2009, 18:12
door Mazdarati MX-6
JForce schreef:het gaat hier om een klde he
KLDE of KLZE maakt niet uit .
De obd2 ecu's zijn niet geschikt voor het chippen .
De motor zal nooit goed lopen op de ecu .
Als je een obd1 heb weer wel .
Omdat de klde/ze ecu's ook weer een obd1 zijn .
Er zijn wel obd2 klde ecu's maar die zal je hier in nederland niet snel vinden .
En ik weet niet of de obd2 ecu op de kabelboom passen van de mx-3 .
Anders had hier wel iets meer info over geweest .
En anders moet je eens aan fullsize vragen hoe of wat .
Die heeft een ZE longneck in een obd2 mx3 gebouwt en die omgebouwt naar obd1 geloof ik .
Geplaatst: 14 sep 2009, 18:31
door mazdamaster
dat was de mx-3 van leonie..
en hij heeft ook mijn klze longneck ingebouwd op een OBD2 en die loopt wel goed..
Geplaatst: 21 feb 2010, 15:41
door JForce
joosie86 schreef:Jij hebt een 95 model zag ik in je profiel..
Als het goed is heb jij dan hetzelfde als ik...
Als dat zo is dan heb je niet geheelk obd2 !Bij mij werkte destijds een kl31 ecu niet.Toen ben ik een aantal maande met mijn 1.8 ecu blijven rijden en ik ben toen beetje op mx3.com aan zoeken geweest en nu was er iemand uit UK die hetzelfde probleem had.
Mijn ecu heb ik ook gechipt en is nu goed..
Als jij een k838.18.881a ecu heb kan je die chippen en dat komt dan hetzelfde op neer als een kl31 ecu.
ik heb het eindelijk ff nagekeken ik heb inderdaad een K838.18.881A ECU.
betekent dit dan ook dat ik deze zelf kan uitlezen?
Geplaatst: 27 feb 2010, 02:56
door sander
mazdamaster schreef:dat was de mx-3 van leonie..
en hij heeft ook mijn klze longneck ingebouwd op een OBD2 en die loopt wel goed..
nee, is omgebouwd naar een obd1
aan de ene kant wel jammer, want nu kan xander(speldenknop) niet de gegevens uitlezen met zijn car pc.
dat die auto wel goed loopt, is trouwens wel zeker
Geplaatst: 27 feb 2010, 16:22
door JForce
sander schreef:mazdamaster schreef:dat was de mx-3 van leonie..
en hij heeft ook mijn klze longneck ingebouwd op een OBD2 en die loopt wel goed..
nee, is omgebouwd naar een obd1
aan de ene kant wel jammer, want nu kan xander(speldenknop) niet de gegevens uitlezen met zijn car pc.
dat die auto wel goed loopt, is trouwens wel zeker
volgens mij bedoelde mazdamaster dat de mx-3 van leonie omgebouwd is naar obd-1. En zijn eigen is een klze obd-2.
Geplaatst: 11 mar 2010, 17:35
door mazdamaster
JForce schreef:sander schreef:mazdamaster schreef:dat was de mx-3 van leonie..
en hij heeft ook mijn klze longneck ingebouwd op een OBD2 en die loopt wel goed..
nee, is omgebouwd naar een obd1
aan de ene kant wel jammer, want nu kan xander(speldenknop) niet de gegevens uitlezen met zijn car pc.
dat die auto wel goed loopt, is trouwens wel zeker
volgens mij bedoelde mazdamaster dat de mx-3 van leonie omgebouwd is naar obd-1. En zijn eigen is een klze obd-2.
klopt dat bedoelde ik..
Geplaatst: 30 aug 2010, 12:59
door JForce
en we zijn weer terug op de KLDE/ZE onderzoek toer :P
ik heb mij ECU eens goed bekeken, hij heeft maar 3 stekkers.
ook heb ik het diagnostics bakje onder de motorkap. zoals hier :
http://mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=6878
dus heb ik nou een 95 met OBD1? lijkt er wel sterk op.