Visser

Hier kunt u praten over de auto's e.d. van "Leden". (zie menubalk "LEDEN" voor online profielen)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

hey man!!

schrik me de vinketering toen ik dat eerste stukje las...

potverdrie denk heeft ie hem nu al aan puin gereden, fijne vent :mrgreen:

dat kapje was inderdaad al gescheurd ja, bovenste schroefgat voor de distributiekap. die is al eens gesneuveld tijdens de swap of tijdens 1 van mijn lompe acties ;)

als ie alle vloeistof kwijt is zou je eens moeten kijken naar een scheurtje in de slang zit. ik heb toen wel enorm veel gezeur gehad met die voorste temperatuursensor ( die bij de vulnek) die was kapot gegaan bij de stekker omdat die motordemper er vlak boven zat misschien dat ie daar los is gegaan weer.
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Visser
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 196
Lid geworden op: 26 feb 2009, 20:11
Locatie: Werkendam

Bericht door Visser »

Hoi Jeroen,

Ben vandaag even terug geweest naar de garage en toen begon die vent ook al te zeiken over die motordemper. Volgens hem zou die alle bouten los trekken :S
Hij had dus de distributiekappen eraf gehaald, en daar vond tie allemaal losse bouten onder...
Ook liep die distributieriem aan in die kappen, evenals de waterpomp. Zaten hele sporen in de kappen.
Die kappen laat ik dus vervangen (kosten verdomme 114 ex btw per stuk) :shock:

Maar goed probleem van de koelvloeistof kunnen ze me nog steeds niet vertellen. Ik baal er flink van, ben juist zo blij met de auto. Zucht...

Trouwens, kun je mij vertellen wanneer de distributieriem is vervangen?
Deze wilden ze namelijk gaan vervangen omdat ze hem vet vonden. Dus ik gelijk met me grote bek: dan maak je hem maar goed schoon, want de riem zag er nog 100% nieuw uit.

Maar ik snap er allemaal geen bal meer van. Ik hoor het hopelijk morgen wanneer ik weer terugkeer voor mijn dagelijkse bezoek aan de garage.

Btw, zijn de slangen niet vervangen met de swap? Of zouden haarscheurtjes gewoon mogelijk kunnen zijn?

1 ding was ik al heel blij om, waterpomp e.d. waren allemaal 100% in orde, evenals de koppakking. Hebben ze op verschillende manieren getest en alles was goed. Dat scheelt dus i.i.g. een grote kostenpot.

I'll keep you updated.

Edit:

Ik heb trouwens vandaag wel kabelboompjes mogen ontvangen voor een projectje met de achterlichten ;)
Evenals mijn nieuwe composet (alweer :)) De Audio System X-ion 165 8)
Gebruikersavatar
The-Xtreme_Mazda
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 apr 2009, 14:30
Locatie: Delft

Bericht door The-Xtreme_Mazda »

balen man maar geef de moet niet op ik hoop het best voor je dat je weer snel in je mazda mx-3 rij

groetjes
Visser
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 196
Lid geworden op: 26 feb 2009, 20:11
Locatie: Werkendam

Bericht door Visser »

Ik geef de moed zeker nog niet op, daarvoor heb ik te lang aan Jeroen zijn kop gezeurd met vragen ;) We hebben ongeveer 2 maanden lang contact gehad voordat we eindelijk een deal konden sluiten. Dus ik ga na zo'n lange tijd niet zo snel opgeven. Ik vrees alleen dat het kostenplaatje erg hoog wordt, gezien de arbeid. Maar ja, dat zien we dan wel weer.
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

@Visser: Ik heb je een PM gestuurd.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Visser
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 196
Lid geworden op: 26 feb 2009, 20:11
Locatie: Werkendam

Bericht door Visser »

Zoals gezegd, gisteren weer terug geweest naar de garage om hopelijk weer wat nieuws te krijgen over de MX.

Wat bleek ik kwam aan en zag meteen dat er een nieuwe distributieriem omheen lag en dat er een nieuwe waterpomp op zat.
Na lang gediscussieerd te hebben met die mannen, heb ik ze uiteindelijk toch maar gelijk gegeven en alles laten zitten. Oftewel deze dingen zijn vervangen en is dus weer gloednieuw. Maar desondanks waren de oude riem en waterpomp een km of 10000 oud.
Dus wat dat betreft klopt er geen hol van dat het vervangen is.
Maar liever het zekere voor het onzekere. Helemaal m.b.t. de distributieriem, want die was in aanraking gekomen met olie, en het gevaar dat die dan gaat slippen en tandjes overschiet, wordt dan wat groter. Dus is de kans groter dat de riem kapot schiet en het motorblok dus aan haar einde wordt geholpen.
De waterpomp hebben ze vervangen omdat ze daar toch wel een kleine lekkage bij hebben gezien. Daarnaast heb ik gelezen en gehoord dat het altijd wel verstandig is om de waterpomp ook te vervangen als je je distributieriem vervangt.

Maar goed, morgen hopen ze dat de distributiekappen binnen komen, zodat ze de motor kunnen afmonteren en dus kunnen gaan checken of het probleem verholpen is. Komen ze morgen niet binnen, zit ik dus nog een weekend zonder de Mazda.
Ik hoop dat alles morgen binnen komt, zodat ik dit weekend van de Mazda kan genieten; mijn nieuwe composet kan inbouwen; de kofferbak installatie eindelijk kan gaan afronden; mijn achterlichtenproject van start kan laten gaan; het hemeltje vast kan zetten enz enz enz.

Jullie horen weer van me.
Visser
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 196
Lid geworden op: 26 feb 2009, 20:11
Locatie: Werkendam

Bericht door Visser »

Zo, ik ga jullie weer even updaten wat betreft mijn auto.

Toen de distributiekappen waren binnengekomen is de motor verder afgemonteerd, en konden ze hem eindelijk weer laten lopen. Maar helaas, het probleem was niet verholpen. De ventilator sloeg niet aan op het moment dat de motor ging koken.
Na wat research kwamen ze erachter dat de hoofdzekering van de fan eruit lag. Die hebben ze er meteen ingedaan, maar zonder resultaat. Hij sloeg nog steeds niet aan. Toen hebben ze de stekker (die bij de vuldop van de motor zit) die ervoor zorgt dat de fan moet aanslaan, doorgemeten. Die bleek kapot. Zij een nieuwe besteld en gemonteerd, maar het probleem was nog steeds niet weg :evil:

Toen hebben ze het werkplaatshandboek er maar bij gepakt en kwamen ze tot de conclusie dat het nog maar 1 ding kon zijn. De ECU was kapot. Tenminste het deeltje in de ECU die ervoor zorgt dat de fan een seintje krijgt dat tie moet aanslaan.
Maar ik vond de rekening inmiddels al hoog genoeg en heb toen gezegd dat ze de ECU niet mochten vervangen, maar dat ze maar voor een tussenoplossing moesten zorgen.
Gelukkig was die er ook, doordat ze zelf een soort schakelaar hebben gemaakt die het werk van de ECU, m.b.t. de fan, overneemt. Nu schakelt de fan gelukkig weer in zodra de motor een temperatuur van ongeveer 90 graden bereikt. Oftewel het probleem is afgelopen vrijdag eindelijk opgelost!!
Nu de rekening nog even afwachten...

Verder is mijn audio installatie ook afgerond. Voorin heb ik nu een composet van Audio System, achterin een compo van Eartquake. Deze setjes worden aangestuurd door een JBL GTO 75.4, en dit alles wordt weer aangestuurd door een headunit van JVC -> jvc kd-avx 1.

Foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben benieuwd of jullie het wat vinden 8)

Groet,

Mark
Gebruikersavatar
StefanV6
Pilot
Pilot
Berichten: 572
Lid geworden op: 10 sep 2007, 20:04
Locatie: Heerhugowaard

Bericht door StefanV6 »

Ziet er strak uit!
alleen geen sub? of kijk ik niet goed.
Visser
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 196
Lid geworden op: 26 feb 2009, 20:11
Locatie: Werkendam

Bericht door Visser »

StefanV6 schreef:Ziet er strak uit!
alleen geen sub? of kijk ik niet goed.


Klopt, ik heb er geen sub meer in. Wilde graag de grote kofferbak behouden en heb dus geexperimenteerd met 2 goede composets in de hoop dan voldoende bass te hebben.
Nou, ik kan vertellen dat het zeer is aan te raden. 2 goede compo's aanschaffen + een goede versterker en je hebt echt geen sub meer nodig!
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ziet er zeker strak uit :)

Maar jou garage, heeft die ook geprobeert om gewoon de temperatuursensor van de fan te vervangen?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Plaats reactie