Pagina 3 van 5

Geplaatst: 15 nov 2008, 11:02
door V6peter
Dikkekobus schreef:wat wil je afstellen dan?


Dus het is blok eruit,blok erin,plug&play en wegscheuren?
Zou niet gek zijn!! :)

-Kan zijn dat je ontsteking afgesteld moet worden.
-Kan zijn dat je koppeling niet goed werkt dus moet je de leidingen weer bijvullen met remvloeistof.
-Stationair loopt ie misschien niet goed.
-Sommigen willen misschien een chip,die schrijft hij ter plekke en dan is het gelijk kijken of alles goed is want na het plaatsen van de nieuwe chip moet er misschien weer wat worden afgesteld.


En zo zijn er best nog wel wat dingetjes waar je echt even goed aandacht aan moet schenken.

Geplaatst: 15 nov 2008, 19:02
door Dikkekobus
okej okej ontsteking moet toch gewoon op een bepaald aantal graden staan? dacht namelijk dat je bedoelde de injectie ofzo, kom namelijk uit de scooter racerij vandaar die opmerking

Geplaatst: 14 jan 2009, 17:27
door mazdamaster
is het nodig om de

* remschijven
* remblokken
* stalen remleidingen
te vervangen ? bij de inbouw van een klze. en hoe zit het met het ondestel is die van een mx-3 al gereed voor zo,n sterk blok ?

Geplaatst: 14 jan 2009, 17:44
door turbulence
betere remmen vind ik zeker wel een pre..

je krijgt veel meer vermogen, dus beetje meer stoppingpower is zeker wel gewenst.

en met betere remmen zou ik dus ook een goed setje remschijven/ blokken nemen, dus geen goedkope autopartsonline.nl remmerij.. voor het geld zijn het wel leuke spullen, maar lees hier en daar wel dat het niet enorm veel meer biedt tov OEM remmerij

kijk bijv eens naar een sandtler RS remschijf icm een ferrodo DS remblokkenset.

grijpen vind ik persoonlijk HEEL goed, slijtage is wel stuk hoger als doorsnee remblok maar goed, ik ben van mening dat je niet moet bezuinigen op dat ene onderdeel wat jou er van weerhoudt om bij een ander de kofferbak in te rijden ;)

remleidingen moet je zelf weten, ik vind het pedaalgevoel een stuk verbeterd sindsdien..

en het frame zal wel het laatste zijn wat niet tegen de kracht van de ZE op kan. zoals ik je ook al eerder heb verteld, upgrade naar polyurethaan motorsteunen is wel wenselijk

Geplaatst: 14 jan 2009, 19:25
door mazda4life
Maar wat kost zo'n blok nu nog ongeveer?aangezien ik ook een kl-ze wil in laten bouwen. :mrgreen:

Geplaatst: 14 jan 2009, 19:27
door mazdamaster
Een blok kost rond de 1250 afhankelijk welk type je erin zet..

Geplaatst: 14 jan 2009, 19:33
door turbulence
gebruik de search eens voor die vraag...

is al zo vaak langs gekomen ;)

Geplaatst: 14 jan 2009, 19:34
door mazda4life
zit daar dan ook nog verschil in dan in de kl-ze??Waar kan ik deze dan aanschaffen met garantie heb geen zin dat het blok na een paar duizend km in de soep loopt

Geplaatst: 14 jan 2009, 21:14
door martinenijenhuis
Jeroentje.nl ;) voor motorblokken en echte remmen!

Groetjes M&M

Geplaatst: 14 jan 2009, 21:20
door turbulence
en die kan hem ook nog inbouwen voor je ;)

houdt rekening met kostenplaatje van rond de 3000 euro, het is natuurlijk niet alleen het blok wat je gaat vervangen ( als je tenminste goed wilt doen)