Pagina 3 van 3

Geplaatst: 31 jul 2008, 18:27
door mikeymx3
Het is gerepareerd.

Lijstje van alle gerepareerde onderdelen:

Nieuwe koppelingsplaat
Nieuwe drukgroep
Nieuwe keeringen in de versnellingsbak
Nieuwe toplager
Nieuwe hulpcilinder
Nieuwe koppelingsset
Nieuwe versnellingsbak
Nieuwe olie versnellingsbak
Nieuwe remvloeistof

Alleen bij het ophalen viel mij op tijdens het naar huis rijden dat hij nogal schommelde bij stationair toerental, en enkele keren uitviel. Bij het open maken van de motorkap zag ik vooraan (boven op de deksel) een loszittende stukje slang, het slangetje boven die 3 bougies.
Deze blijft los zitten, iemand een idee waar deze voor is?

Geplaatst: 31 jul 2008, 20:13
door turbulence
pcv valve (positive crank ventilation)

deze gaat open bij een te hoge druk in je oliesysteem en dumpt dan overtollige oliedampen in je inlaattraject.

dit zorgt ervoor dat de motor niet in de soep loopt, maar zorgt er ook voor dat je inlaat mooi smerig wordt ;)

Geplaatst: 31 jul 2008, 20:30
door mikeymx3
Moet deze er vast opgedrukt zitten, want dan loopt het toerental mooi stationair, is ie wat los of helemaal los dan schommelt het nogal.

Geplaatst: 31 jul 2008, 22:03
door bramx3
die slang met dat knietje moet er gewoon insteken

Geplaatst: 31 jul 2008, 22:16
door turbulence
ik heb er volgens mij nog wel eentje liggen..

dus als je een nieuwe moet hebben moet je maar ff zeggen ;)

Geplaatst: 01 aug 2008, 01:37
door mikeymx3
turbulence schreef:ik heb er volgens mij nog wel eentje liggen..

dus als je een nieuwe moet hebben moet je maar ff zeggen ;)

Ja hij sluit volgens mij niet meer goed af. Gaat dat mij nog wat kosten ti ta tu :) ?