Mx3 stuurt naar rechts

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Heft denk ik niets met de velg te maken, dan moet je het duidelijk voellen in je stuur. denk dat er iets is kromgeraakt tijdens de aanrijding.
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
Speldenknop
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 314
Lid geworden op: 20 sep 2005, 16:00
Locatie: omg. Leiden

Bericht door Speldenknop »

xedos schreef:Heft denk ik niets met de velg te maken, dan moet je het duidelijk voellen in je stuur. denk dat er iets is kromgeraakt tijdens de aanrijding.


ja heb je gelijk in, voel ook iets in mn stuur
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Zou eens voor de gein de wiellen voor en achter wisselen.. als ie dan wel rechtuit rijd weet jij genoeg ;)
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
evanuijtert
New member
New member
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 nov 2007, 18:03

Bericht door evanuijtert »

Het probleem was veel simpeler: toen hij langs de stoep stond bij mijn ouders garage zag ik ineens dat de rechterachterband hartstikke zacht stond. Ik had ze vorige week blijkbaar niet goed bijgevuld :oops:
Even snel wat lucht bijgedaan en nu rijd hij volgens mij recht, gelukkig. Wel even in de gaten houden of hij niet weer zacht gaat staan.

Enfin t is toch een mooi topic geworden met veel mogelijke oorzaken van een dergelijk probleem :mrgreen:
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

dat was ook nog een mogelijkheid inderdaad... kom dergelijke klachten bijna dagelijks tegen.. dat ik er niet opgekomen was zeg. :oops:
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
Speldenknop
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 314
Lid geworden op: 20 sep 2005, 16:00
Locatie: omg. Leiden

Bericht door Speldenknop »

xedos schreef:Zou eens voor de gein de wiellen voor en achter wisselen.. als ie dan wel rechtuit rijd weet jij genoeg ;)


ja al es geprobeerd idd :P rijdt dan nog niet goed.. van de zomer maar es mn velgen onder handen nemen :roll:
Gebruikersavatar
evanuijtert
New member
New member
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 nov 2007, 18:03

Bericht door evanuijtert »

xedos schreef:dat was ook nog een mogelijkheid inderdaad... kom dergelijke klachten bijna dagelijks tegen.. dat ik er niet opgekomen was zeg. :oops:


Waarschijnlijk, omdat een normaal denkend iemand ervan uitgaat dat een ander niet van dat soort domme fouten maakt. :?
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

hahaha strakke aktie hoor :bier:
mooi dat het dan is opgelost.
maar bij mij is dat het iig niet ;) dus als ik meer weet zal ik het hier ff posten :mrgreen:
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

mischien ooit een keer een stoeprand geraakt ? een vriend van me heeft ooit een keer in een bocht (naar links) de stoeprand geraakt, de auto trok daarna steeds naar links..
Koste m €75 om te laten maken , maar weet niet meer wat het was geweest..
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

k heb idd toen ik me mx net had gekocht een stoeprand wat harder geraakt door 1 of andere dodo die het nodig vond een gevaarlijk manouvre langs fietser te maken met een kletsnat wegdek.
kon kiezen, frontale aanrijding of uitwijken, toch het laatste gedaan maar hij ging glijden door de regen :evil: en ik werd de pineut door hem/haar dus :cry:
was wel met me oude velgen dus denk dat er toen iets een tikje heeft gekregen, maar gaat het binnenkort na laten kijken.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Plaats reactie