help help help onze mazda mx3 1.6 u9 uit 1993 doet gek

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Je moet ook de sensor vervangen, niet schoonmaken.

Sensor kost 10 of 20 euro. Dan ecu resetten en moet ie goed zijn
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
mxchrista
New member
New member
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 jan 2008, 16:51
Locatie: oosterwolde

Bericht door mxchrista »

die sensor ga ik ook vervangen maar volgens mij zitten er 2 welke moet ik hebben en mijn burman denkt dat de bobine niet goed is we hebben er vandaag naar geeken en liep weer goed maar na 3 uur de motor te hebben laten afgekoeld kwam mijn buurman erachter dat de motor overslaat iemand nog tips anders ga ik morgen naar de sloop en haal ik een bobine en een stroomverdeler op alvast bedankt
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

TEMPERATUURZENDER
1/8 GAS CONISCH 1 AANSLUITING EPS 8.10

KOEL.TEMP.SENSOR
NIPPARTS 11.30

Zo te zien zou je onder de 20 euro klaar kunnen zijn. Heb je 2 nieuwe sensoren. (misschien handig, draai eerst de oude eruit en neem die mee, ze willen nog wel eens de verkeerde hebben)

Bobine en stroomverdelen zou kunnen, maar zou eerst proberen het koelvloeistofprobleem op te lossen. Dan verder kijken.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
mxchrista
New member
New member
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 jan 2008, 16:51
Locatie: oosterwolde

Bericht door mxchrista »

vandaag andere bobine erin gezet en andere bobinekabel en een kastje die het stationair regeld vervangen en een andere verdelerskap reed verder prima slaat af en toe wat over bij het stoplicht gelijk naar de mazda dealer geweest en laten uitlezen en het schijnt in de verdeler te zitten
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Mm... apart zeg. Dat ie dan aangeeft dat er een foutcode 9 is.

Doe voor de zekerheid over een paar dagen nog een keer de auto uitlezen. Weet je tenminste 100% zeker dat het goed is.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Plaats reactie