1.6 -> 1.6 Turbo swap

Plaats hier jouw projecten...

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Hoihoi, ik weet lang niet het antwoord op al je vragen, maar ik weet wel:

Je snelheidsmeter gaat idd via de ecu (bij de mx-3 v6 en ik denk ook bij die van jou "obd2")

Vraag '2. dat is niet nu echt belangrijk, dat zie je wel wanneer
je het blok naast je oude hebt, en je kan natuurlijk altijd op de mazda
323 club info vragen...

3. dat gaat ook via de ecu, dus dit is zeker een
aandachtspunt om je goed in te gaan verdiepen!!
Om problemen te voorkomen.

Succes

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

even navraag gedaan bij de dealer, (was wel verkoper en geen monteur)

volgens de dealer loopt je snelhiedsmeter via de vesnellingsbak. en aangezien die er gewoon onder blijft zou er bij de swap geen probleem zijn.

Tevens dacht de dealer dat de chip in het contact communiceert met een soort startonderbreker, deze zal waarschijnlijk wel via de ecu lopen. Echter bij de swap komt de ecu van de 323 erin, deze vraagt niet om een bevestiging van de chip dus deze optie komt dan te vervalen, helaas want het is een hele goede beveiliging, wie weet kan ik hem later nog aansluiten. Voorlopig maar op de 'mister bean' methode.


Graag hoor ik bevestigingen of tegenspraak van onze mx-3 goeroes :mrgreen:
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

je kan met een alarm ook een start onderbreker laten monteren
en/of kun je ook zo een "sleutel" onderbreker laten monteren
moet je iedere keer een stickje in een lezer steken , dan kun je pas de motor starten ;)
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

volgens mij loopt de startonbreker vaak via je startmotor.. dus je zou eens moeten kijken of er ergens een schakelrelais zit en dan kijken waar die heenloopt ( plek van het relaiskastje zou bijv bij de ecu in de buurt kunnen zijn)

bedenk me net hoeveel ellende we gehad hebben met kameraad van mij zijn mazda 121.. die had kortsluiting gehad en daar ging het dus wel via de ecu en dat was echt een drama om die weer aan de praat te krijgen met een andere ech
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Of gebruik gewoon een stuurstang oid
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

dan zagen ze gewoon het stuur stuk :roll:
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

bramx3 schreef:dan zagen ze gewoon het stuur stuk :roll:


huh... waar hebben jullie het nu over dan? hij vroeg toch wat over de evt chip in de sleutel en over de snelheidsmeter...

waarom gaan we nu het stuur ineens stuk zagen dan :mrgreen:
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

turbulence schreef:
bramx3 schreef:dan zagen ze gewoon het stuur stuk :roll:


huh... waar hebben jullie het nu over dan? hij vroeg toch wat over de evt chip in de sleutel en over de snelheidsmeter...

waarom gaan we nu het stuur ineens stuk zagen dan :mrgreen:

je mist een stukje jeroen :mrgreen: het gaar over het feit, dat er gebruik gemaakt gaat worden van een andere ECU waardoor de chip in dennis zijn sleutel waarschijnlijk niet meer kan communiceren met het systeem van zijn alarm(oftewel storing) :bla:
vandaar mr bean oplossing (wel een goeie vind ik) quick release naaf
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Uiteraard loopt de snelheidsmeter ook via de bak, daar zit
de sensor, maar dan gaat hij naar de ecu ;)

(nogmaals dit is bij de v6, maar ik zal eens kijken of dat bij jou ook zo is, maar ik weet het bijna zeker van wel)

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

Wilde in 1e instantie de Auto taser bestellen, maar is schijnbaar niet legaal hier, jammer :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=470QssZt-rE
Plaats reactie