YES we have done it 1.6 -> 2.5

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

MarcX3 schreef:
Ferio schreef:Toppie! Dus binnenkort hebben we allemaal 1.6 ies met kl-ze :mrgreen:


denk t niet

wil je als 1.6 rijder een klze hebben zul je naar de RDW MOETEN aangezien ze bij de apk kijken naar t aantal cilinders


Bij de apk hoeft NIET meer naar het aantal
cilinders gekeken te worden ;)
Maar er zal eigenlijk wel een rdw herkeuring nodig zijn omdat het vermogen met meer dan 30% is toegenomen.


Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

martinenijenhuis schreef:
MarcX3 schreef:
Ferio schreef:Toppie! Dus binnenkort hebben we allemaal 1.6 ies met kl-ze :mrgreen:


denk t niet

wil je als 1.6 rijder een klze hebben zul je naar de RDW MOETEN aangezien ze bij de apk kijken naar t aantal cilinders


Bij de apk hoeft NIET meer naar het aantal
cilinders gekeken te worden ;)
Maar er zal eigenlijk wel een rdw herkeuring nodig zijn omdat het vermogen met meer dan 30% is toegenomen.


Groetjes M&M


Het was toch 40% meer vermogen dan is het toch opnieuw laten keuren bij de RDW?
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

marcel v6 schreef:
martinenijenhuis schreef:
MarcX3 schreef:
Ferio schreef:Toppie! Dus binnenkort hebben we allemaal 1.6 ies met kl-ze :mrgreen:


denk t niet

wil je als 1.6 rijder een klze hebben zul je naar de RDW MOETEN aangezien ze bij de apk kijken naar t aantal cilinders


Bij de apk hoeft NIET meer naar het aantal
cilinders gekeken te worden ;)
Maar er zal eigenlijk wel een rdw herkeuring nodig zijn omdat het vermogen met meer dan 30% is toegenomen.


Groetjes M&M


Het was toch 40% meer vermogen dan is het toch opnieuw laten keuren bij de RDW?


Ja 40 % tenminste bij de oude apk regels.

Maar ik denk niet dat een apk keurmeester zich gaat branden aan en op papier zijnde 4cil 1.6 terwijl dr een v6 in ligt. en als de politie je aanhoud ga je helemaal nat als ze het zien terwijl t niet op papier staat
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

ik heb nog nooit een politie agent horen vragen of je ff de motorkap wilt opentrekken om te kijken hoeveel cilinders erin liggen :?

Kleine kans dat je door de politie een bekeuring krijgt, wel kunnen ze je kenteken innemen en een keuring door de RDW eisen als er grondige redenen zijn om aan te nemen dat de wagen niet meer in een veilige staat is.

Het is altijd een kwestie van risico door de eigenaar net hetzelfde als je van 1.8 naar 2.5 gaat. Valt alleen iets minder op.
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

BlackSheep schreef:ik heb nog nooit een politie agent horen vragen of je ff de motorkap wilt opentrekken om te kijken hoeveel cilinders erin liggen :?
.


Ik weet niet of je al eens geluisterd hebt naar het geluid van een 4cil en van een 6cil maar er zit toch wezenlijk verschil tussen de geluiden :? :?

En oom agent die kent de verschillen ook wel en dan zal die wel vragen of de motorkap los kan
Driven by a sixpack
jeroentje.nl
MazdaMx-3 Sponsor
MazdaMx-3 Sponsor
Berichten: 258
Lid geworden op: 29 apr 2005, 14:40

Bericht door jeroentje.nl »

Prijzen is afhankelijk wat wij aangeleverd krijgen.

Eigenlijk hebben we een donor auto nodig voor bijv. kabelboom versnellingsbak enz.
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

MarcX3 schreef:
BlackSheep schreef:ik heb nog nooit een politie agent horen vragen of je ff de motorkap wilt opentrekken om te kijken hoeveel cilinders erin liggen :?
.


Ik weet niet of je al eens geluisterd hebt naar het geluid van een 4cil en van een 6cil maar er zit toch wezenlijk verschil tussen de geluiden :? :?

En oom agent die kent de verschillen ook wel en dan zal die wel vragen of de motorkap los kan

je zal idd op die manier echt niet zo snel door mand vallen.
het wordt alleen link als er een aanrijding gebeurd waarbij misschien zelfs nog iemand gehandicapt raakt of overlijd.
bij zulke incidenten komt er vaak technisch onderzoek, blijkt dat jou auto dus een 2500 cc blok erin heeft ipv een opgegeven 1800 cc kan het dus zo zijn dat je technisch gezien niet meer verzekerd bent.
en de gevolgen daarvan, tjaaaa............. die kan je zelf we raden.
dit staat los van pk toename hoor want je mag idd tot zoveel % gaan zonder herkeuring.
dit gaat puur alleen om het totaal plaatje van swappen.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

maar meneer de agent dit is een blok uit een mx6 met 167 pk dat is binnen de 30% vermogensnorm ;)
Ze weten toch niet wat een klze is dus ook niet het vermogen dat de motor produceert.
Plaats reactie