wie kan er een paar foto's voor mij maken????

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

RichMX-3 schreef:zo strak als standaard ingebouwd zul je em nooit krijgen.
je zegt het zelf al... de rand is omgevouwen, dan rubber dan dakraam.
als je em zelf gaat plaatsen zal je een hoger rubber moeten monteren + de andere aanpassingen ;)


Staat me iets bij dat 'verboden'' is om een universeel dakraampje te plaatsen bij een mx-3, orginele dakraam maakt deel uit van het dakconstructie en zonder dakraam zit dr ook een constructie in die verzwakt als je er een dakraampje in zet. vandaar dat bij t orginele dakraampje de rand is omgevouwen en denk dat dr nog wel een extra balkje in gemaakt is.

Heb t iig ergens gelezen maar hoe en waar precies weet ik ook niet meer. dit staat me nog bij iig.

Dakraampje (of zoals ze t bij Mazda noemen: dakspoiler) is heerlijk staat ook zowat altijd los bij mij.
Driven by a sixpack
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

bij mij zit er ook een universeel dakraam in
het klopt idd dat er een soort van constructie zit ter versteviging .
deze moet er dan wel gedeeltelijk uit waar het dakraam komt te zitten
bij mij is me mx er iig nooit op afgekeurd :)
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

Ik heb al wel gemerkt dat je inboet aan carrosserie stijfheid met een universeel dak. Maar ik heb er geen moment spijt van gehad. Sterker nog, van al het geld wat ik tot nu toe besteed heb aan m'n mx-3, heb ik van 't schuifdak het meeste plezier gehad! Al vriest het, verwarming aan en dakje open :clown:
Gebruikersavatar
fabian.mx3.v6
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 jun 2007, 16:45
Locatie: Rotterdam

Bericht door fabian.mx3.v6 »

Yence schreef:Ik heb al wel gemerkt dat je inboet aan carrosserie stijfheid met een universeel dak. Maar ik heb er geen moment spijt van gehad. Sterker nog, van al het geld wat ik tot nu toe besteed heb aan m'n mx-3, heb ik van 't schuifdak het meeste plezier gehad! Al vriest het, verwarming aan en dakje open :clown:


heb je een foto van je dakje?

Greetz :bouncered:
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

bramx3 schreef:bij mij is me mx er iig nooit op afgekeurd :)


tsja, zoals jens zegt dat de stijfheid van de carroserie iets minder wordt in harde snelle bochten...

het brengt in principe de verkeersveiligheid ook niet in gevaar ( alleen als je heel hard door de bocht wilt) maar het is idd ook geen apk puntje dus zou wat zijn als je er op afgekeurd word :mrgreen:
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

'k heb er zo snel geen foto van. Maar het is gewoon een Webasto schuif/kantel dak. Het is uiteraard niet zo mooi ingewerkt als een OEM schuifdak, het ligt namelijk meer 'op' het dak.
Plaats reactie