Pagina 3 van 8

Geplaatst: 10 jul 2007, 16:44
door marcel v6
martinenijenhuis schreef:
scary schreef:als je gaat keuren en de keurings mensen kijken onder jou kap en zien een V6 motor met turbo, dan kloppen je papieren niet meer en als ze alleen een V6 motor zien dan is het goed, want ze zien het verschil niet, en ze gaan echt geen 1.8l melk in je motor gooien om te kijken of ie dan vol is :mrgreen: dus ik zou zeggen neem klze is goed koper makkelijker in te bouwen en heeft bruute kracht.


Dit maakt tegenwoordig niet meer deel uit van de apk, dus of
er nu een 4 cil. of 12 cilinder ingelegt word, als het co maar goed is ;)

Groetjes M&M

Klopt maar dat is toch sinds kort veranderd bij de RDW.
Dit was vroeger niet zo.

Geplaatst: 11 jul 2007, 18:08
door martinenijenhuis
Klopt jongens, dat WAS vroeger zo, maar we leven NU :mrgreen:
En tegenwoordig maakt het aantal cilinders tellen, GEEN deel meer uit
van de APK ;)

Groetjes M&M

Geplaatst: 12 jul 2007, 20:23
door fabian.mx3.v6
veel members zitten met een KL-ZE rond de 200 PK :bouncered:
ik heb gelezen dat het dezelfde motor is als een mx6,626,probe

maar die zitten allemaal ongeveer op 167 Pk

waar zit het verschil in?

Geplaatst: 12 jul 2007, 20:49
door Ferio
marcel v6 schreef:
bramx3 schreef:die turbo moet die op de 1800 V6 ?

ik denk dat je dan toch het beste bij de kl-ze uit bent
voor niet al te veel geld heb je toch behoorlijk wat pit onder je kap.
en qua verzekering , niet opgeven , ik denk dat er hier niemand is met een kl-ze die um om heeft laten keuren of als een 2500 heeft laten verzekeren .

Stevan had ze MX-3 wel opnieuw laten keuren en volgens mij staat er bij Ferio op ze kentekenbewijs 2,5L ;)


Nee helaas niet. Hij staat nog steeds op 1.8V6 ;)

Geplaatst: 12 jul 2007, 21:00
door MarcX3
fabian.mx3.v6 schreef:veel members zitten met een KL-ZE rond de 200 PK :bouncered:
ik heb gelezen dat het dezelfde motor is als een mx6,626,probe

maar die zitten allemaal ongeveer op 167 Pk

waar zit het verschil in?


in het blok

mx-6 en de probe en de 626 hebben een KL-DE

De japanse mx-6 heeft een KL-ZE

poorten, nokkenassen en inlaatspruitstukken zijn anders.

Daarnaast zijn er 2 versies van de KL-ZE:

Curved neck inlaatspruitstuk is laag compressie blok met ongeveer 190 pk geschikt om er een turbo op te schroeven.

Long neck spruitstuk. Hoog compressie 197 pk

maar veel word er een curved spruitstuk op een hoog comp blok gezet omdat een longneck niet in een mx-3 past zonder aanpassingen aan je rempotje

Geplaatst: 12 jul 2007, 22:07
door Rikmx
naar mijn weten is er in de 626 nooit een 2.5 v6 geleverd... wel in de mazda xedos9 waarin ook de 2.3 miller leverbaar was

Geplaatst: 12 jul 2007, 22:58
door hyperman
de 626 is wel met een 2.5 geleverd, de Xerxes.

Geplaatst: 12 jul 2007, 23:02
door Rikmx
dat is géén 626... lijkt er niet op en is veel groter het eerste xedos model uit de jaren tachtig had de naam 929 :bouncered: hehe

mn pa had een xedos 9 een aantal jaar terug, hele fije auto!

Geplaatst: 13 jul 2007, 06:47
door hyperman

Geplaatst: 13 jul 2007, 11:06
door Rikmx
haha weer wat wijzer dus :oops: wel een zeldzame auto... k heb dr nog nooit een gezien. Een xedos is een regelmatigere verschijning