Maten Aansluiting Air Intake Buis

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Bericht door woytek »

Dat durf ik niet te zeggen, maar op beide foto's is de hoogte zeer moeilijk in te schatten vind ik.
Afbeelding
yellow
Moderator
Moderator
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 jun 2005, 21:06
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door yellow »

Je zou zeggen dat het met met nat weer beter is dat tie iets hoger hangt.

Ik zie nu trouwens ook op die site van probestore staan:

"Adjustable length by altering the amount of pipe fed into the centre joiner, can be raised higher for wet weather, or lower for hot weather, and tuned for the VRIS."

Dus die foto zal wel zonder dat verleng stukkie zijn vermoed ik.

Maar wat zouden ze bedoelen met "and tuned for the VRIS." Iedere K serie motor heeft toch gwoon VRIS? Wat zou daar dan speciaal aan zijn?
Gebruikersavatar
Rikmx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 196
Lid geworden op: 17 aug 2005, 00:50
Locatie: Didam

Bericht door Rikmx »

http://cgi.ebay.de/LUFTFILTER-MONTAGE-K ... dZViewItem


heb dit setje, ik was met verzending klaar voor nog geen 50 euro en had zo ongeveer de helft van het materiaal nog over.
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

Rikmx schreef:http://cgi.ebay.de/LUFTFILTER-MONTAGE-KIT-Motorsportoptik-im-Motorraum_W0QQitemZ110125980185QQihZ001QQcategoryZ44197QQrdZ1QQcmdZViewItem


heb dit setje, ik was met verzending klaar voor nog geen 50 euro en had zo ongeveer de helft van het materiaal nog over.


En dat setje past gewoon? zie namelijk dat er een universele adapterplaat bij zit, past dit ook op de mx-3?
Gebruikersavatar
Rikmx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 196
Lid geworden op: 17 aug 2005, 00:50
Locatie: Didam

Bericht door Rikmx »

je kunt hem voor zo ver ik weet op 4 manieren met dit setje monteren. (die adapterplaat heb je niet nodig)

1. gasklephuis-rubber-90bocht-rubber-luchtmassameter-rubber-powerfilter

2. gasklephuis-rubber-45bocht-rubber-luchtmassameter-rubber-powerfilter

3. gasklephuis-rubber-90bocht-rubber-45bocht-rubber-luchtmassameter-rubber-powerfilter

4. gasklephuis-rubber-90bocht-rubber-stukjerechtepijp-rubber-luchtmassameter-rubber-powerfilter

ik had eerst optie 2 (zie profiel)daarmee zit de filter ongeveer op de zelfde plaats als wanneer de filter op de orginele rubber slang zit

heb hem nu met optie 3 gemonteerd, de 45graden pijp zit nu iets gedraait t.o.v. de 90pijp zodat de filter "iets naar voren wijst " beetje ramair effect dus. en doordat hij lager hangt is er meer koude lucht beschikbaar

je hebt van het kitje dus alleen de pijpen, rubbers en schroefringen nodig (je houd over)
kwaliteit van het kitje is uitstekend, wel zo goedkoop en zeker niet slechter dan iets wat 4x zo duur is....
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

hmm interessant, was ook al aan het kijken voor een setje op ebay, maar zit je toch ong 2keer zo duur. Is dan wel passend voor de mx gemaakt incl filter.

Maar als het voor minder kan ;)
Gebruikersavatar
Rikmx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 196
Lid geworden op: 17 aug 2005, 00:50
Locatie: Didam

Bericht door Rikmx »

idd en wat vaak al niet vragen voor een stukje pijp en een paar rubbertjes... gaat nergens over:P
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

Hoe zit je dan met de aansluitingen van de 2 rubbere slangen op de orginele buis ?? zie in de kit geen aansluitingen hiervoor.

(weet niet precies hoe de slangen precies heten, volgens mij is er eentje cater ontlucting?? en de andere een vacuumslangetje ??)
Gebruikersavatar
Rikmx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 196
Lid geworden op: 17 aug 2005, 00:50
Locatie: Didam

Bericht door Rikmx »

gaatje maken in het eerste rubber en het carterontluchtingsslangetje er op vast kitten (als je goed kijkt, te zien in mn profiel) zorg er wel voor dat er een goeie doorgang is...
Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

kunnen we geen groupbuy opzetten ofzo ? Scheelt weer wat in de prijs..
Afbeelding
Plaats reactie