Informatie over uitlaat met behoud van V6 geluid

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Rikmx schreef:Ik had eerst een (gedempte) JT katvervanger en een remus einddemper, onder de 3000 toeren was er bij gas geven een diepe resonerende brom. na het plaatsen van OBX spruitstukjes was dat weg en is de auto stiller en klinkt hij vooral bij hoge toeren heel mooi. Dus geen zwaar gedreun maar echt racy v6 (daar ben je denk ik op uit). heb nu het plan om over een paar maanden de middendemper te vervangen door een rechte pijp hij is nu namelijk erg stil en zonder middendemper ben ik ook af van de schotdempers die het vermogen wat afknijpen.

nadeel met freeflow is vaak hoe hij bevestigd wordt; stukjes buis worden aan elkaar gelast om de goeie kromming te krijgen wat meer weerstand geeft dan een mooi gebogen pijp. De interne diameter van een freeflow demper is vaak groter dan de interne diameter van de rest van de uitlaat, gevolg: versterkt geluid (gebrom en geresoneer)


Vergis je niet dat non turbo motoren een bepaalde tegendruk nodig hebben.
Op het moment dat jij een rechte pijp neemt verdwijnt de tegendruk en ben je vermogen kwijt ipv vermogenswinst
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Rikmx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 196
Lid geworden op: 17 aug 2005, 00:50
Locatie: Didam

Bericht door Rikmx »

een rechte pijp geeft ook tegendruk hoor maarja als je het echt goed wil doen plaats je een stel obx spruitstukjes en laat je de rest vd uitlaat maken door bijv EPS
Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Bericht door woytek »

OBX spruitstukjes? Mag ik vragen wat je hiermee bedoelt? Ik ben namelijk wel van plan een HotShot header (spruitstuk) erin te zetten (echt of namaak scheelt 200 dus ik weet nog niet wat de beste keus is).

Ik wil inderdaad zo'n hoog racy geluid. Dus een Remus geeft dat geluid? Mijn vriend heeft namelijk een Remus en die bromt alleen maar... :?
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Rikmx schreef:een rechte pijp geeft ook tegendruk hoor maarja als je het echt goed wil doen plaats je een stel obx spruitstukjes en laat je de rest vd uitlaat maken door bijv EPS


:mrgreen: :mrgreen:

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rikmx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 196
Lid geworden op: 17 aug 2005, 00:50
Locatie: Didam

Bericht door Rikmx »

remus geeft niet perse dat geluid maar is voor zover ik weet de enige sport demper die een beetje stil is... ik heb mijn spruitstukjes van ebay.de voor 250 euro, turbulence had ze voor 90 uit de US
Gebruikersavatar
Rikmx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 196
Lid geworden op: 17 aug 2005, 00:50
Locatie: Didam

Bericht door Rikmx »

tussen de verschillende merken zit voor zo ver ik weet niet zo veel verschil, iets aanpassen moet toch...
Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Bericht door woytek »

Het is toch spruitstuk enkelvoud? :?

Maar ik zal eens bij Remus gaan kijken. Die uitlaat van me maat maakt in ieder geval een pokke herrie!


http://cgi.ebay.nl/93-97-FORD-PROBE-V6- ... dZViewItem

230 euro, wel imitatie waarschijnlijk.. :?
Gebruikersavatar
V6peter
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1551
Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:07
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Bericht door V6peter »

woytek schreef:Het is toch spruitstuk enkelvoud? :?


De 1.6 heeft een enkel spruitstuk en de V6 een dubbel spruitstuk.

En een ander spruitstuk wil niet gelijk zeggen dat je vermogen wint hoor.
Je moet het meer in combinatie zien met je lucht inlaat en je uitlaatsysteem.
En dan zijn er zelfs nog auto's waar het originele spruitstuk zelfs beter werkt dan een aftermarket "sport" spruitstuk.
Gebruikersavatar
Rikmx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 196
Lid geworden op: 17 aug 2005, 00:50
Locatie: Didam

Bericht door Rikmx »

ziet er goed uit, die van mij is volgens mij precies het zelfde. er is er ook een zonder flens en daar is de pasvorm minder van. bij het monteren van deze moet het stuk wat aan de kat zit iets worden ingekort of wat ik gedaan heb; de middendemper verkorten
Gebruikersavatar
Rikmx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 196
Lid geworden op: 17 aug 2005, 00:50
Locatie: Didam

Bericht door Rikmx »

hm... ik had iig een merkbare vermogens toename :P
Plaats reactie