1.6 sohc turbo

Plaats hier jouw projecten...

Moderator: Moderators

toni_correia
New member
New member
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 mei 2006, 23:51
Locatie: heerhugowaard

Bericht door toni_correia »

V6peter schreef:Succes.....


Poldermentaliteit??? :nuts:


niet beledigend bedoeld, maar hier word te vaak gezegd dat iets niet kan. heel veel mensen zeiden ook dat ik mijn 205 1.1 carb niet kon ombouwen naar een 1.9 gti. nou in 1 maand was het gelukt en hij rijdt nog steeds.

waarom in amerika wel en hier weer niet.

ik vind dat mensen hier te veel naar anderen kijken en luisteren en zich niet openstellen voor nieuwe dingen en die gebrek aan kennis word vaak achter de dekmantel van de minachting verstopt.
justice
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

toni_correia schreef:wist je dat je in de eerste versnelling met 90pk je motor mechanische meer belast dan een 300 pk in de tweede versnelling.

Je klinkt als iemand met kennis van zaken.
Wil je dan eens toelichten waarom dat zo is? Ik neem aan dat je dat niet zomaar zegt iig :)
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
toni_correia
New member
New member
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 mei 2006, 23:51
Locatie: heerhugowaard

Bericht door toni_correia »

[quote="toni_correia"][quote="V6peter"]Succes.....


tuurlijk is het waanzin om een 1.6 op te voeren, maar daarom is het juist leuk gaat de blok kapot jammer dan. het zijn geen stevige blokjes als die van de nissan en de mitsubitschi of opel maar ze gaan zeker wel mee.

200 pk lukt zeker zonder al te veel hardware er om heen. trouwens het blokje gaat niet kapot wel als de timing en brandstof toevoer verkeert staat maar dat is bij elke blok.
justice
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

hoe ga je de brandstof en timing dan regelen want met de standaard ecu gaat dat zeker niet lukken?
toni_correia
New member
New member
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 mei 2006, 23:51
Locatie: heerhugowaard

Bericht door toni_correia »

Fullsize schreef:
toni_correia schreef:wist je dat je in de eerste versnelling met 90pk je motor mechanische meer belast dan een 300 pk in de tweede versnelling.

Je klinkt als iemand met kennis van zaken.
Wil je dan eens toelichten waarom dat zo is? Ik neem aan dat je dat niet zomaar zegt iig :)


ik heb in amerika aerodynamics gestudeerd en in die studie word ook veel techniek toegepast met name van turbo's enz... de studie op zich leer je niet veel maar de praktijk van anderen toen ik daar woonde. auto tuning zit daar totaal op een andere niveau ik denk omdat daar echt alles te krijgen is en vele malen goedkoper als hier in europa en je hebt de ruimte natuurlijk.
justice
toni_correia
New member
New member
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 mei 2006, 23:51
Locatie: heerhugowaard

Bericht door toni_correia »

hyperman schreef:hoe ga je de brandstof en timing dan regelen want met de standaard ecu gaat dat zeker niet lukken?


met megasquirt. en accel injectoren 37 lbs./hr

megasquirt heeft timing control en fuel control. te programmeren via de laptop. het kost ook niet duur maar 250 euro (in amerika)
justice
toni_correia
New member
New member
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 mei 2006, 23:51
Locatie: heerhugowaard

Bericht door toni_correia »

hyperman schreef:hoe ga je de brandstof en timing dan regelen want met de standaard ecu gaat dat zeker niet lukken?


en warlboro benzinepomp. 255lh 60 euro in amerika inc verzend en nieuw
en benzinedrukregelaar 35 euro in amerika inverzend en nieuw
justice
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

toni_correia schreef:
hyperman schreef:hoe ga je de brandstof en timing dan regelen want met de standaard ecu gaat dat zeker niet lukken?


met megasquirt. en accel injectoren 37 lbs./hr

megasquirt heeft timing control en fuel control. te programmeren via de laptop. het kost ook niet duur maar 250 euro (in amerika)


als je er eens een paar uit amerika kan laten komen kan dr denk ik wel een GB opgezet worden hier kost t al gauw het dubbele
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

ben het wel met toni eens dat er hier een heel ander ''tuningmentaliteit'' bestaat...

toevallig vorige week ook precies dezelfde discussie gehad met bastian, en toen waren we ook wel met elkaar eens dat in amerika men eerst voor de performance gaat en dan later nog een keer de looks...

hier is het vaak eerst de looks, en dan nog maar eens een keer zien of ie wat sneller kan lopen.

in de us zul je gemiddeld ook veel meer geblazen motoren vinden als hier in de NL, alleen maar omdat als je daar beetje meewilt komen met al die dikke amerikaanse motoren je toch wel snel echt extreem moet gaan
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

toni_correia schreef:
hyperman schreef:hoe ga je de brandstof en timing dan regelen want met de standaard ecu gaat dat zeker niet lukken?


en warlboro benzinepomp. 255lh 60 euro in amerika inc verzend en nieuw
en benzinedrukregelaar 35 euro in amerika inverzend en nieuw


Mooi, da's ongeveer hetzelfde als mijn setup heb ook een 255lph fuelpump, 35 lbs./hr injectoren en megasquirt II v3
heb alleen nog geen bezinedrukregelaar ertussen wil eerst eens kijken hoe hij het zo doet.
Ben benieuwd wanneer je zover bent moet jij je file msq file eens posten dan kan ik het checken.
Dit is degene die ik nu heb http://members.home.nl/lvanderstelt/megasquirt/Hyperman31-10.msq.zip
Plaats reactie