apk remschijven afgekeurd

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Het maakt voor de apk idd niet uit hoe dun de schijven zijn :blink: ,
ach het is maar veiligheid !!!:nut: :evil:
En dan werd onze ford afgekeurd omdat de kentekenpapieren
niet goed leesbaar zijn, nee dat heeft gelukkig wel met veiligheid te maken :nut: :nuts:

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

De apk is niet alleen een veiligheidkeuring! dat denken veel mensen maar is niet zo. Een veiligheidskeuring was vroeger een zogehete VVN keuring. wat inmiddels jaren niet meer bestaat. Maar dat was een echte veiligheidskeuring. De apk niet. Als je ene auto koopt met 1 jaar apk erop wil dat absoluut niet zeggen dat je een veilige auto hebt. Remblokken met nog maar 1mm voering wordt ook goedgekeurd en zo zijn er nog wel een aantal regels die eigelijk nergens op slaan maarja. :? En dat niet leesbaar kentekenbewijsverhaal hefet te maken met het voorkomen van vervelende administratieve problemen, als bijvoorbeeld het kenteken of chass.nummer niet leesbara is geworden dan is niet meer te achterhalen of dat "papiertje" bij die auto hoort. Dus ik denk dat je dat beter positief moet bekijken. half jaar geleden werd een auto nog afgekeurd omdat er bijvoorbeeld geen "NL" stempel in de kentekenplaten was geslagen.. dat slaat pas nergens op.. gelukkig is die regel uit het grote APK boek. ;)
*Technical service Mazda mx-3.*
Plaats reactie