Pagina 3 van 5

Geplaatst: 06 nov 2006, 23:56
door OizO
Aha das mooi weer wat bijgeleerd. Dan heb ik nog een vraag:
Zo'n katvervanger wat doet dat dan precies (qua geluid, performance enz...) en is dat niet verboden want mijn vader vertelde mij dat er een subsidie zit op auto's met een katalysator en dat als je die gaat vervangen je die subsidie als boete krijg (loopt op tot 2000 eurie geloof ik tot ie zei :blink: ) ???

Geplaatst: 07 nov 2006, 00:06
door marcel v6
Met een kat-Vervanger onder je MX pakt ie veel beter op in de toeren. En het geluid van de KV is hard. Je komt waarschijnlijk niet door de apk als je een KV eronder heb. Want je uitstoot van je uitlaat is niet meer in orde. Ik kwam overigens wel door de apk omdat mijn uitstoot goed was met een KV eronder :blink:

Geplaatst: 07 nov 2006, 00:08
door OizO
Das wel mooi natuurlijk :bouncered:
Maar is het verboden, zouden ze je een boete kunnen geven bij een controlle?

Geplaatst: 07 nov 2006, 00:10
door marcel v6
Ik heb er hier op het forum nog niemand over horen klagen dat ie een boete heeft gehad of er voor aan is gehouden ;)

Geplaatst: 07 nov 2006, 00:16
door turbulence
daar zitten jullie toch helaas een beetje fout...

bij een N/A motor ( dus niet geblazen door turbo of SC) moet je altijd tegendruk hebben, weinig tot geen tegendruk zal altijd negatief zijn voor de performance..

bij een turbomotor wil je vaak zo min mogelijk tegendruk hebben zodat de turbo sneller opspoelen kan, en zodat je zo min mogelijk hete gassen in je uitlaat hebt die de uitlaatkleppen kunnen beschadigen

Geplaatst: 07 nov 2006, 00:27
door marcel v6
Waarom had ik bij me Reno 5 GT Turbo dan ook PK verlies met een tussendemper en die geeft tegendruk. Daarna had ik een hele open Uitlaat vanaf het spruitstuk gehaalt van Devil 8) En toen liep ie als een trein ;)

Geplaatst: 07 nov 2006, 00:27
door marcel v6
Sorry verkeerd gelezen :oops:

Geplaatst: 07 nov 2006, 00:31
door OizO
Dan hebben er een heleboel pk verlies met geheel freeflow ?? :blink: :clown:

Geplaatst: 07 nov 2006, 17:44
door turbulence
OizO schreef:Dan hebben er een heleboel pk verlies met geheel freeflow ?? :blink: :clown:


nee nee...

zodra je een complete rechte steigerpijp er tussen last zonder kat, zonder middendemper dan kan het wel stukje minder zijn..

tegendruk wordt vaak veelal gemaakt door de kat en de bochten die in het systeem zitten..

iets minder tegendruk is wel goed, maar geen tegendruk is bij een N/a motor NIET goed..

ik reageerde meer even op marcel die zei dat ''geen tegendruk nog beter is''

Geplaatst: 07 nov 2006, 22:57
door RichMX-3
ik wilde al zeggen 8)
had duidelijk gezegt GEEN tegendruk is niet goed maar je kan het wel minimaliseren ;)
en wat betreft de kat, bij evt. controle staat er geloof ik een boete van zo'n 400 euro op :bier: