mx3 kopen

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

altijd leuk om er zo een op te knappen.

Dan weet je wel al hoe ongeveer een mx3 er uit ziet van binnen.

Kun je als je genoeg geld hebt en een andere mx gaat kopen als je je rijbewijs hebt. Goed op letten of hij in orde is.
Afbeelding
Gebruikersavatar
DB89
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 okt 2006, 16:33
Locatie: rotterdam

Bericht door DB89 »

jah zal ik doen ;), en ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen met het opknappen van het mooie mazdatje
Gebruikersavatar
DB89
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 okt 2006, 16:33
Locatie: rotterdam

Bericht door DB89 »

Maar ik heb , niet om brutaal te doen, geen antwoord gekregen op mijn vraag van hoeveel die dingen in totaal zouden kosten om em te repareren
want dan heb ik liever wel dat ik er dan winst op maak zodat mn rijbewijsgeld er al is , dus wat zijn de kosten in totaal, als ik het laat doen, of wat zijn de prijzen van onderdelen los als ik het zelf doe op school ?
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

ashoes is 20 euro ongeveer..

einddempertje origineel is wel stukje duurder, misschien universeel dempertje op flens lassen en plaatsen ben je ook met 100 euro wel klaar

en remmen zul je gewoon even moeten loshalen om te zien waar probleem zit..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Precies wat turb zei.

Het is wel volgens mij redelijk lastig om de ashoes te vervangen.

De remmen is moeilijk te zeggen. Dit kan zijn dat de bussen vastzitten (kijk even in het bovenstaande menu onder tech'n'tips en how to's)

Als het de remblokken zijn of schrijven moet je rekenen op ong 200 euro voor schijven en blokken.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
DB89
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 okt 2006, 16:33
Locatie: rotterdam

Bericht door DB89 »

ok bedankt voor de prijzen en tips ;)
Gebruikersavatar
DB89
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 okt 2006, 16:33
Locatie: rotterdam

Bericht door DB89 »

ohjah jongens keb nog een vraagje, die vriend van mij heeft een half jaar geleden enke de linkervoorremschijf vervangen,en die gwoon normaal gesproken per set, maarjah zal ik dan nog een schijf kopen of maar 2 andere van des loop ofzo die dezelfde dikte hebben , kvind het tog een beetje vreemd gedaan, maarjah bij 1 of andere beunhaas en ik denk dat 2 schijven vervangen beter is maar zoveel mx-3 heb je niet meer op de sloop enzo, en onderdelen zijn duur, ook heb ik al een universele aandrijfashoes maar keb liever gwoon egt hetgeen wat hoort bij de mx-3 en geen universele, maarjah ik kijk wel of het past en of het goed spul is, want bij mijn lokale autoshop, hebben ze bijna geen onderdelen voor een mx-3 en das kut :x
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

Voor de 1.6 heb ik nog een compleet orginele set remmen liggen.
Voor de vooras heb ik nog 2 schijven en een complete set remblokken.

Deze komen orgineel van de dealer, maar mogen weer weg, ik ben namelijk zelf voor een andere set aan het kijken. Mocht je interesse hebben, laat maar even d.m.v. een pb wat weten.

Gr. Dennis.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ik zou inderdaad beide schijven vervangen. Anders kom je binnen de korste tijd weer met hetzelfde probleem.

De ashoes zou ik gewoon orgineel kopen. Deze sluiten het beste aan en daar voorkom je later een hoop problemen mee.
Je kan nu beter 10 of 20 euro meer uitgeven en het goed hebben dan dat je laterna alles weer opnieuw moet doen.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
DB89
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 okt 2006, 16:33
Locatie: rotterdam

Bericht door DB89 »

ok bedankt, ik ga morgen naar de garagen en dan hoop ik of die monteur die universele opzet, of dattie een egt mx-3 kan kopen, en hij had ook nog een mx-5 dempertje liggen, eeen standaard maar kweetnie of dat zo'n mooi geluidje heeft als datttie nu heeft. deze mx-3 heft al een sportuitlaat, en een open-lucht filter dus het geluid is wel mooi 8)
Plaats reactie