Olie in het gasklephuis!!!!

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

johnmichel schreef:Ik heb het olie verbruik een beetje extreem op geschreven.

Maar hij verbruikt ongeveer bijna een kwart van een liter per 2 weken ongeveer.


als je zuigerveren niet meer goed zijn zou je ook een lagere compressie moeten hebben toch?

wat ook nog wel vaker voorkomt bij de mx3 is lekke kleppenrubbers.. die willen ook nog wel eens vergaan in de loop der tijd en er voor zorgen dat er olie bij komt
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Het is wel een blok wat 2ton heeft gelopen. Toen mijn mx zoveel had gereden was het ook met erg hoog olieverbruik.

Je kan indeed eens proberen wat arjan zegt.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
crazyarjan
Pilot
Pilot
Berichten: 591
Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
Locatie: leerdam

Bericht door crazyarjan »

turbulence schreef:
johnmichel schreef:Ik heb het olie verbruik een beetje extreem op geschreven.

Maar hij verbruikt ongeveer bijna een kwart van een liter per 2 weken ongeveer.


als je zuigerveren niet meer goed zijn zou je ook een lagere compressie moeten hebben toch?

wat ook nog wel vaker voorkomt bij de mx3 is lekke kleppenrubbers.. die willen ook nog wel eens vergaan in de loop der tijd en er voor zorgen dat er olie bij komt


Ja de compressie zou dan wel ietsje lager zijn.
maar laat het nou een halve bar tot een bar schelen..
dan zal je het niet echt goed merken zeker als je al lang met de auto rijdt.

Je zou natuurlijk een compressietest uit kunnen voeren...
Mocht die laag zijn moet je een paar drupjes olie in de verbrandingskamer laten lopen. en dan nog een keer meten. is de compressie dan hoger dan zijn je zuigerveren niet fris meer..


en wat betreft die kleprubbertjes.. die kunnen wel een hoger olieverbruik veroorzaken.. maar niet een verhoogde carterdruk( zou wel kunnen maar is hoogst onwaarschijnlijk)..
To finish first, first you have to finish!
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

Ik zal binnen kort eens een compressie test laten doen. Kijken wat daar uit komt.

En binnen kort me gas klep huis eens reinigen.

Mensen opmerkingen waar ik op moet letten?
Want hoor vaker dat ze erg gevoelig zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
crazyarjan
Pilot
Pilot
Berichten: 591
Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
Locatie: leerdam

Bericht door crazyarjan »

johnmichel schreef:Ik zal binnen kort eens een compressie test laten doen. Kijken wat daar uit komt.

En binnen kort me gas klep huis eens reinigen.

Mensen opmerkingen waar ik op moet letten?
Want hoor vaker dat ze erg gevoelig zijn.



Nja gewoon schoonmaken. liefste met carburateur reiniger en een oude tandenborstel.
Klep open duwen en overal rondom de klep schoonschrobben.
Met een goede carburateur reiniger gaat het bijna vanzelf..
JE moet wel zorgen dat je niet al te veel in het inlaatspruitstuk spuit.
Anders start ie de eerst volgende keer heeel slecht

succes
To finish first, first you have to finish!
Gebruikersavatar
NightQrawler
Pilot
Pilot
Berichten: 790
Lid geworden op: 21 jul 2003, 23:31

Bericht door NightQrawler »

Afbeelding

ik zou op de zwarte slang een oilcatchkan/ olie opvangbak(reservoir)maken.
ik moet dit zelf ook nog doen, scheelt iig de volgende keer schoonmaken van je gasklephuis.

of je doet milieu onvriendelijk manier, verlengt de slang en dumpt het op de weg.ik raad dit niet aan natuurlijk.
If you dont like it, Customize it!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

MX-john schreef:of je doet milieu onvriendelijk manier, verlengt de slang en dumpt het op de weg.ik raad dit niet aan natuurlijk.


ook een optie, moet je alleen zorgen dat je er niet weer langs komt rijden anders wordt het glijden op je eigen motorolie..

maar john, weet je al wat meer?
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

neey, en dat zal zo nog ff blijven. Zeker volgende week.

Ben druk met lessen s'morgens en daarna werken.

dus totaal geen tijd ervoor. en heb de wagen ook nodig.

maar als ik de oorzaak weet dan meld ik het hier.
Afbeelding
Gebruikersavatar
justa
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2149
Lid geworden op: 12 sep 2003, 12:14
Locatie: zwaag

Bericht door justa »

MX-john schreef:of je doet milieu onvriendelijk manier, verlengt de slang en dumpt het op de weg.ik raad dit niet aan natuurlijk.
lekker advies :? en die auto's achter je lekker door jou olie rijden.....
slim hoor ;)
Gebruikersavatar
Luckies
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 148
Lid geworden op: 23 okt 2005, 03:17
Locatie: Duiven

Bericht door Luckies »

Eat my D.. oil :mrgreen:
Plaats reactie