Pagina 3 van 10

Geplaatst: 17 okt 2006, 17:04
door turbulence
ik wordt gek!!!!! :nut: :evil: :nut: :evil: :nut:

vandaag nieuwe ontsteking ontvangen van bastian, die met volle moed geplaatst, en wat denk je???

helemaal niks.... :cry:

wordt er nu zo langzamerhand beetje sch**tziek van....

iemand een idee wat het dan nog meer kan zijn?

ik heb alles goed geplaatst, kabels goed genummerd teruggeplaatst naar de volgorde op de oude ontsteking..

enige twijfelgeval die ik nu nog heb, is dat de nummering op de ontsteking anders is als die in de manual..

in de manual staat: 123 boven, 456 onder...

Geplaatst: 17 okt 2006, 17:29
door WhiteFinish
Benzine toevoer?? Bougies?? Luchtfilter??

Allemaal dingen waardoor ie boven-in de toeren niet goed kan functioneren

Geplaatst: 17 okt 2006, 17:45
door turbulence
WhiteFinish schreef:Benzine toevoer?? Bougies?? Luchtfilter??

Allemaal dingen waardoor ie boven-in de toeren niet goed kan functioneren


maar waarom start ie dan nu niet eens met de nieuwe ontsteking? dat is dus wat ik zo raar vind..

had dus ook al een andere ontsteking geregeld, en met die deed ie dus ook al niks.

Geplaatst: 17 okt 2006, 18:14
door martinenijenhuis
misschien verkeerde volgorde van ontsteking zie je andere topic ;)

Groetjes M&M

Geplaatst: 17 okt 2006, 18:21
door turbulence
martinenijenhuis schreef:misschien verkeerde volgorde van ontsteking zie je andere topic ;)

Groetjes M&M


nope...

want heb dus niet eens een vonk... :?

ok...

ff resume..

met oude ontsteking geen probleem, vonk is er, motor loopt niet heel goed naar mijn idee maar hij rijdt. bij 4000 toeren slaat ie direct uit ( toerenteller op 0) dus indicatie dat ontseking kapot is.

nieuwe bougiekabels gehaald, aangezien die ook niet helemaal fris meer waren.

nieuwe ontsteking geplaatst en hij vonkt niet... oude ontsteking teruggeplaatst, geen probleem, direct starten en lopen..

splinternieuwe ontsteking gehaald bij bastian, zelfde probleem als met die andere ontsteking.

ik heb de volgorde aangehouden die op de ontsteking zelf staat, die is volgens mij ook correct, want met de oude ontsteking misfired ie dan ook niet oid..

maar goed, mocht ik de verkeerde volgorde aanhouden dan moet ie toch nog wel vonken of niet?

Geplaatst: 17 okt 2006, 18:36
door bramx3
en als t nu niet alleen de onsteking is
miss de ecu ?
zou die er niet voor kunnen zorgen dat je geen vonk meer krijgt ?
je had er toch een andere chip in gezet ?

Geplaatst: 17 okt 2006, 19:06
door turbulence
bramx3 schreef:en als t nu niet alleen de onsteking is
miss de ecu ?
zou die er niet voor kunnen zorgen dat je geen vonk meer krijgt ?
je had er toch een andere chip in gezet ?


nee, dat is al zolang geleden... daar deed ie dus helemaal niks mee he toen, dus dat is zeker niet aan de orde nu..

heb nu net de ontsteking teruggeplaatst, en die is zeker nu ook echt overleden, want bij starten loopt ie erg onregelmatig net alsof ie op 5 poten loopt, daarna wordt het nog minder ( volgens mij dan op 4 poten) waarna ie dan afslaat...

bah, wordt er echt zo moedeloos van...

Geplaatst: 17 okt 2006, 20:02
door turbulence
gewoon weer verder gokken...

heb net de 3-pins stekker doorgemeten ( +, - en tachosignaal aansluiting)

als de auto op contact staat komt er netjes 12V op de ontstekingsstekker te staan, dus stroom krijgt ie ook wel.

heb ik nu echt zo iets vreemds hier? heb xedos net ook even gevraagd, en die is ook eigenlijk door zn ideeen heen...

net mn buurman er ook even bij gehad ( die automonteur is) en ook die snapte er niks van..

enige optie was volgens hem dat de beide ontstekingen gewoon kapot waren aangekomen, dit ook baserend op feit dat als ik de ouwe erin stop hij gewoon wel weer loopt...

wat is btw de PCM of ECM?

dit staat in de manual '' is the pcm or ecm normal''

Geplaatst: 17 okt 2006, 21:10
door MarcX3
geeft je OBD geen foutmeldingen?

misschien ligt t aan de ecu of aan een sensor

weet het niet zeker maar dacht dat de nokkenassensor een signaal geeft van wanneer die moet vonken.

als dit nou t geval is en je sensor is kapot zou die dus nauwelijks of helemaal niet de signalen doorgeven.

ECM is Engine Control Module en is volgens mij gewoon de ECU remsignalen en tacho en OBD zitten er namelijk ook op

of je ecu heeft de geest gegeven. dan toch misschien verkeerde chip of doorgebrandde chip

Geplaatst: 17 okt 2006, 21:18
door martinenijenhuis
je bedoeld de krukashoeksensor ;)
Maar die is in dit geval wel goed, omdat wanneer Jeroen zijn oude
ontsteking weer plaatst de auto wel start!

Groetjes M&M