@MX3V6_DH

Hier kunt u praten over de auto's e.d. van "Leden". (zie menubalk "LEDEN" voor online profielen)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Staat er nog wat in de planning Leon.
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Bericht door MX3V6_DH »

Sorry gasten ik had al een tijd niet meer in dit topic gekeken :oops:
Op de 1 of andere manier heb ik ondanks m'n abonnement op dit topic geen email gehad toen er nieuwe berichten in gezet zijn.

@turbulence: voordat de tectyl erop is gegaan heeft de auto eerst een paar dagen binnen uit staan drogen, anders zou je idd alleen maar vocht in gaan sluiten en krijg je alsnog een roestende MX

Vorige maand heb ik door een tuning bedrijfje hier in de buurt mijn luchtinlaat aan laten passen. Deze bestaat nu uit het Green airfilter dat ik nog had liggen van mijn vorige MX-3 gemonteerd op een set aluminium buizen, geinspireerd door johnmichel z'n setup. hier een foto:

Afbeelding

Het geluid dat dit produceert is in 1 woord geweldig. Vanaf ongeveer 3000 rpm begin
je een mooie diepe V6 roffel te horen die alleen nog maar mooier wordt naarmate hij meer toeren maakt. Bij m'n vorige MX-3 had ik gewoon de standaard flexibele buis tussen het gasklephuis en de luchtmassameter en daar dan direct het Green filter op, maar dit geeft toch wel ff een wat beter geluid 8)

Wat ik hierna aan de auto wil gaan doen ben ik nog niet helemaal over uit, maar dat zal waarschijnlijk toch pas van de zomer worden.
Afbeelding
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

Heel mooi kerel! Het heeft idd een hele lekkere sound! Bij mij begint die bij 4000rpm lekker te grommen!
Afbeelding
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Ziet er goed uit Leon 8)
Gebruikersavatar
justa
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2149
Lid geworden op: 12 sep 2003, 12:14
Locatie: zwaag

Bericht door justa »

ziet er idd netjes uit.
wat was je nou kwijt voor zoiets als ik vragen mag ?
Afbeelding
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Bericht door MX3V6_DH »

De alu buizenset heb ik van Rikmx overgenomen voor 50 euro. Het op maat laten maken en plaatsen van alles heeft me in totaal 180 euro gekost. Ik moest ook nog wat extra siliconen koppelstukken aanschaffen, dat zit daar ook bij.
Afbeelding
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

urmm..

hoe diep hangt jouw filter eigenlijk????

wees wel beetje voorzichtig met veel vocht e.d, want dat wil je niet in je inlaattraject hebben he...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Bericht door MX3V6_DH »

tsja hoe diep hoe moet ik dat uitdrukken... hij zit nog een flink stuk boven de grond, ik ben al door een paar keiharde winterse regenbuien heen gereden (echt zo hard dat je zicht er minder door wordt) maar ik heb nog geen rare dingen gemerkt
Afbeelding
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

Bij mij hangt die ook vrij veel naar beneden, maar heb geen last van regen enz!
Afbeelding
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Bericht door MX3V6_DH »

Vandaag een botsing gehad :evil:
Ik reed rechtdoor op een weg, vrouw in een auto die voor mij van links kwam en diezelfde weg opdraaide beweert mij niet gezien te hebben (knalrode MX-3 niet opvallend genoeg? :nut: ) dus ik klapte met een snelheidsverschil van +- 30 km/h in d'r flank...
meteen na de botsing zijn we naar een parkeerplaats gereden waar ik deze foto's heb gemaakt met m'n telefoon:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

307CC van de tegenpartij (groef in de dorpel is van mijn velg):
Afbeelding

De 'score' tot nu toe: voorbumper ingedeukt, lakschade op de voorbumper, lakschade op het linkervoorscherm, linkervoorvelg is de lak van beschadigd, linkerspiegel is iig de lak van beschadigd en waarschijnlijk ook het kunstof zelf is gescheurd... misschien nog meer schade maar dat is wat ik tot nu toe heb gezien.
Ik heb geen voorrang gekregen terwijl ik het wel had dus ben niet de schuldige, morgenochtend ga ik naar de verzekering om het schadeformulier inleveren.
Ik hoop dat m'n MX voor het aankomende JAF er weer helemaal perfect uitziet maar ik vrees het ergste...
Afbeelding
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
Plaats reactie