StartProbleem (motor loopt wel na slepen)

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
2fast4every1
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 52
Lid geworden op: 13 feb 2006, 21:15
Locatie: rhenen

Bericht door 2fast4every1 »

Tumske schreef:ik heb net naar de garage gebeld.. en die zeiden dat dat van die minkabel het niet was om dat mijn auto wel start, maar niet aanslaat.
ze hadden daar ook al gekeken en hij vonkte maar heel minimaal.

nou had ik op marktplaats al iets gevonden:

Een nieuwe ontstekingsmodulekit, Kl01, voor de Mazda V6-motoren. Past op de Mazda MX-3, MX-6, 323F, 626 Xerxes en de Ford Probe (V6).

De ontsteking is inclusief nieuwe verdelerkap, nieuwe ontstekingsrotor en nieuwe pakking, zie tevens afbeelding.

Vaste prijs à 250 Euro (inclusief BTW).


is dit de goede?



idd de goeie. maar kijk of van www.deijne.nl enigsinds bij je in de buurt zit. die heeft ze voor €160,- ex btw, ook compleet revisie. Als ik me niet vergist in de prijs. Met nog garantie ook. Maar een beetje dealer weet dat ie ze kan laten reviseren bij ac electronics ergens in drente.

veel succes
Tumske
New member
New member
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 apr 2006, 12:24
Locatie: Sint Hubert

Bericht door Tumske »

Van Deijne jah.. pff wat 't zaak!! :nut:


is toevallig maar 10 km van me af.. heb ik ff geluk..

maar was ik idd al heen geweest.. ze waren daar € 200 ex.
maar aan de telefoon zeiden ze dat ze er zo hadden liggen.. ik daar heen maar wat 'n zooitje ongeregeld! kheb daar zowat 'n half uur binne gestaan voor dat ik geholpe werd, en toen bleek 't ook nog us dat ze ze niet op vooraad hadden (TOCH NIET)!
toen ik vroeg hoelang 't duurde voordat ze ze binnen kregen heb ik geen antwoord meer gezien, duurde me egt te lang.

dus voor als er ooit iemand (van ver weg) daar heen rijd,, zorg dat je zeker weet dat ze 't onderdeel hebben!
Gebruikersavatar
2fast4every1
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 52
Lid geworden op: 13 feb 2006, 21:15
Locatie: rhenen

Bericht door 2fast4every1 »

Je zegt dat ie onregelmatig vonkt of niet. kijk ff je rotor na want dat was mijn geval. je zoekt anders je een ongeluk. let daar bij onder de lip dat daar evt geen minuskul gaatj in zit. oftewel naar je nokken as. Je ruikt ook dan een brandluchtje aan de rotor. die dingen zijn niet zo duur dat scheeld.
Tumske
New member
New member
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 apr 2006, 12:24
Locatie: Sint Hubert

Bericht door Tumske »

zijn idd niet zo duur.. khad nog 'n goeie zaak gevonden volgens mij in Einhoven..


GROOTHANDEL in automaterialen, gereedschappen en industriele artikelen

Technische Centrale BV
Bisschop Bekkerslaan 2
5628RA Eindhoven [kaart/route]
Tel: 040 2645700
Fax: 040 2645739
http://www.technischecentrale.nl
info@technischecentrale.nl

nieuwe verdelerkap koste daar € 27,50
en nieuwe rotor was € 6,70 ex btw.
die KL-01 hadden ze niet..


maar kheb m'n auto inmiddels bij 'n vriend staan.. die had al 2x soortgelijk probleem gehad, bij hem was 't 2x de **-sensor (ben ff kwijt wat de naam was) dat was voor 55 en voor 85 euro opgelost terwijl ze bij de garage 't veel duurder gemaakt hadden anders..
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Tumske schreef:zijn idd niet zo duur.. khad nog 'n goeie zaak gevonden volgens mij in Einhoven..


GROOTHANDEL in automaterialen, gereedschappen en industriele artikelen

Technische Centrale BV
Bisschop Bekkerslaan 2
5628RA Eindhoven [kaart/route]
Tel: 040 2645700
Fax: 040 2645739
http://www.technischecentrale.nl
info@technischecentrale.nl

nieuwe verdelerkap koste daar € 27,50
en nieuwe rotor was € 6,70 ex btw.
die KL-01 hadden ze niet..


maar kheb m'n auto inmiddels bij 'n vriend staan.. die had al 2x soortgelijk probleem gehad, bij hem was 't 2x de **-sensor (ben ff kwijt wat de naam was) dat was voor 55 en voor 85 euro opgelost terwijl ze bij de garage 't veel duurder gemaakt hadden anders..


haha tc eindhoven, is mijn werk leverancier van :)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

Tumske schreef:maar kheb m'n auto inmiddels bij 'n vriend staan.. die had al 2x soortgelijk probleem gehad, bij hem was 't 2x de **-sensor (ben ff kwijt wat de naam was) dat was voor 55 en voor 85 euro opgelost terwijl ze bij de garage 't veel duurder gemaakt hadden anders..


lambda sensor?
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Tumske
New member
New member
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 apr 2006, 12:24
Locatie: Sint Hubert

Bericht door Tumske »

nee de half sensor of hald sensor ofzoiets?

maar dat was 't iig niet..
volgens mij waren de rotor en de kleppedeksel beetje brak..

dus hopen dat 't dat is..
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Kleppendeksel brak????????

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

martinenijenhuis schreef:Kleppendeksel brak????????

Groetjes M&M


kleppendekselpakking denk ik ;) moet je een hele kerel zijn om je deksel zelf aan puin te helpen 8)

half/haldsensor zegt me zo niks...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Hugo
New member
New member
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 jan 2004, 17:53

Bericht door Hugo »

denk dat je de hall-sensor bedoelt :

Ook met de Hall-sensor kunnen toerentallen (snelheidsensor, frequentiegever voor de afgelegde afstand) en posities (ontstekingstijdstip) geregistreerd worden. In de Hall-sonde, die doorstroomt wordt met een stuurstroom, wordt een tot de magnetische stroom B proportionele spanning UH (Hallspanning) opgewekt. Door een roterende afschermplaat laat het magneetveld zich fase-gelijk tot het toerental veranderen en daarmee een tot de magnetische stroom
B proportioneel spanningssignaal opwekken.
De aan de Hallgenerator afgenomen spanning UH ligt in millivoltbereik en moet met behulp van een Hall-Ics versterkt en in een rechthoekig spanningssignaal (binair signaal) omgezet worden.

Voor de liefhebber ;)
Ik zelf heb ook precies deze klachten gehad, nieuwe ontsteking was idd de oplossing, zei het niet dat deze ook weer na een jaar de geest gaf :cry: Hei module is bij mij al 20.000km de oplossing!
Plaats reactie