@ MikeX3

Hier kunt u praten over de auto's e.d. van "Leden". (zie menubalk "LEDEN" voor online profielen)

Moderator: Moderators

MikeX3
New member
New member

Bericht door MikeX3 »

Ik ben 1ste jaars... dus nog 3 jaar hierna..

Maar waarschijnlijk word het nog 4 jaar, omdat ik deze studie echt kut vin ;)

Ennu, de 1.6 is de goedkoopste MX3 die er is volgens mij.. En ben geen veelrijder.. Heb ook nog een OV dus...
Ik wil hem meer om iets te hebben waar ik me tijd in kan steken, behalve me computer:P... Lekker mee kloten en rijden.. Daarom heb ik me hier ook aangemeld...
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Contacteer:

Bericht door turbulence »

MarcX3 schreef:Op zich moet je t kunnen redden mits je een niet al te dure mx aanschaft en je geen erg hoge onkosten hebt. Aangezien je toch een 1.6 wilt verwacht ik dat ook niet, meeste problemen zijn toch met de v6 als ik zo de site nagaat.

mwah, komt ook omdat meerendeel rondrijd met een v6 natuurlijk he... denk dat problemen ook auto afhankelijk is... je kan een 1.6 en een v6 kopen, maar kans is dat je bijv met de 1.6 meer problemen hebt als de v6, of net andersom, is van zoveel variabelen afhankelijk.

@ mike:

je moet je ouders ook begrijpen, die zijn gewoon ook bang dat je er direct wat mee krijgt, is misschien wat kort door de bocht, maar als je bijv aangaf dat je een suzuki alto ging kopen ipv een sportcoupe als de mx3 dan waren ze misschien wat minder tegen je aankoop..

je ouders zien een sportcoupe, en associeren dat direct met hard rijden etc.... kunnen ze niks aan doen, is soort van ouderinstinct ofzo :mrgreen:

maar 1.6 is idd goedkoopste, en die kun je zelf ook makkelijker in de verzekering krijgen als de v6..

ze zijn niet zo happig op een 140pk auto icm een beginnende bestuurder bij de verzekeringsmaatschappij. je kan em natuurlijk op de naam van je ouders zetten, maar zo bouw je zelf weer geen no-claim op....

denk dat je qua maandelijkse onkosten met een 1.6 wel goedkoop uitkan zijn, aangezien je aangeeft dat je niet veel rijdt heb je dus ook overall gezien minder benzinekosten en een iets verminderde slijtage..

maar let goed op WAT je koopt natuurlijk, kijk als je een oudere mx koopt met aanzienlijk veel km's dan loop je natuurlijk wel sneller kans om dure reparaties te moeten laten uitvoeren....
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
MikeX3
New member
New member

Bericht door MikeX3 »

Daarom was ik van plan 1 te zoeken uit 1997 of 1998... met zo'n 100.000 tot 150.000 km... Minder mag altijd.. maar word wel steeds duurder..

Maar heb met me ouders gepraat.. Maar ze zijn echt niet om te praten.. Ze zeggen gewoon zonde van je geld en je kan het toch niet per maand betalen.. En verder willen ze niet luisteren... Echt irri... Maar ik kijk wel hoe ik het ga doen.. Misschien toch maar mee confronteren dat nu ik 18 ben.. Dat als ik het echt wil, dat het mijn keuze is.. En dat ze daar nog maar weinig over te zeggen hebben...
MikeX3
New member
New member

Bericht door MikeX3 »

Hmmz... Ik heb me rijbewijs woensdag de 20ste gehaald.. Maarja door de het nieuwe pasje en nieuwe manier van aanvragen ervan.. Kon ik me rijbewijs pas een dag later bij het gemeentehuis aanvragen (donderdag de 21ste) en kan ik hem pas komende donderdag ophalen :cry:
Tenminste als ik geluk heb.. Want ze hebben kerst als werkdag meegeteld bij aanvraag van het rijbewijs, dus zal me niets verbazen als ik hem pas 2 januari kan ophalen..

Maar er is ook goed nieuws... Ben meer uren gaan werken naast me studie.. Dus me inkomsten zijn zeker wel omhoog gegaan :mrgreen:
Meer geld per maand om een MX3 te onderhouden dus..
Laatst gewijzigd door MikeX3 op 27 dec 2006, 00:54, 1 keer totaal gewijzigd.
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Contacteer:

Bericht door turbulence »

gefeliciteerd man!!! :bier:

en idd, als je ze kan overleggen dat je zelf ook een vast inkomen hebt om het onderhoud te betalen dan moeten ze vast geen problemen meer geven!!!

en anders neem je toch eerst een 1600 en pak je wat schadevrije jaren en neem je dan daarna alsnog de v6 versie...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot

Bericht door RichMX-3 »

gefe met je rijbewijs :bier:
en jah het blijft altyd lastig met ouders !
als je het mij persoonlijk vraagt maakt het kwa kosten niet veel uit (in verbruik) 1.6i / 1.8 v6 .
de mijne rijd namelijk bijna net zo duur :roll: :lol:
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot

Bericht door johnmichel »

Gefiliciteerd kerel! denk wel dat je hem donderdag hebt!

Ik ben vorige week don geslaagd voor me vrachtwagen rijbewijs.
En kon hem pas vrijdag aan vragen, en hun zeiden dat ik hem deze vrijdag kon afhalen! Een week voor zo een kut pasje... luie ambtenaren.

Op maandag is hun drukste werkdag... want dan moeten ze een blaadje van de kalender afscheuren :mrgreen:
Afbeelding
scary
Super-Pilot
Super-Pilot

Bericht door scary »

gefeliciteerd kerel
Afbeelding
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Gefeliciteert met je rijbewijs kerel ;)
Enne succes met het kopen van een MX-3 :bier:
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
MikeX3
New member
New member

Bericht door MikeX3 »

thanks thanks thanks:P..

eerst morgen ff paar rondjes maken in de honda civic van me vader... en dan maar eens gaan dreigen of ik rij je auto in de prak of ik koop er zelf 1 ;)
Laatst gewijzigd door MikeX3 op 28 dec 2006, 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie