Verschillende uitvoeringen K8 blok

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Jeffmx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994

Bericht door Jeffmx-3 »

Waar kan dat dan op wijzen dat de beide VRIS los gaan bij 2000-2500, of heeft iemand met de chip lopen knoeien?!

Maar als ik het goed heb, bij versleten zuigerveren neemt de rookontwikkeling toe met het toerental, terwijl bij klepseals de rookontwikkeling juist toeneemt bij afremmen op de motor toch?

Maar bij mij is het probleem dat hij meestal niet rookt koud/warm/optrekken/gas los/gas constant maar soms even een vlaag blauwe/soms zwarte rook uit de uitlaat gooit, maar er komt geen olie uit de uitlaat zelf terwijl ik geen kat en middendemper heb, alleen een Sebring einddemper, de achterkant van de auto zit ook geen olie op en meestal rookt de auto helemaal niet maar echt bij vlagen en dan maakt het niet uit of ik nou gas geef of los laat of gas constant houd of helemaal geen gas geef. En de auto stinkt ook niet naar olie o.i.d.
Al moet ik ook zeggen dat de ontsteking kapot is en het blok op een paar kleine rondjes na, ongeveer anderhalf jaar lang geen lange afstanden heeft gereden dus ik wou eerst morgen de compressie laten meten en ontsteking laten vervangen. Ben benieuwd of het "olie probleem" een beetje bekend klinkt!
Afbeelding
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot

Bericht door JForce »

Als het zwarte rook is dan is het slechte ontbranding. Wat zeker te maken kan hebben met een slechte ontsteking. Heb je een knal geluid dan als het gebeurt?

Wat VRIS betreft weet ik niet. Dat er 1 defect is gebeurt wel eens.

Maar het is in ieder geval een probleem opzich, en het heeft niet te maken met de andere problemen.
Jeffmx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994

Bericht door Jeffmx-3 »

JForce schreef:Als het zwarte rook is dan is het slechte ontbranding. Wat zeker te maken kan hebben met een slechte ontsteking. Heb je een knal geluid dan als het gebeurt?

Wat VRIS betreft weet ik niet. Dat er 1 defect is gebeurt wel eens.

Maar het is in ieder geval een probleem opzich, en het heeft niet te maken met de andere problemen.

Hij maakt zeker een knal geluid en ben gister een stukje gaan rijden, en keerde snel weer om want hij reed nog maar op 4/5 cilinders, maar gelukkig zit nu de nieuwe ontsteking er op en hij doet het super nu, hij rookt nog wel wat maar aangezien hij anderhalf jaar heeft stil gestaan kreeg ik van de garage mee om eerst een 1000 KM te gaan rijden, dus ik ben benieuwd of het nog over gaat :)!

Heeft het zin om de chip misschien eens te laten uitlezen om te kijken of de VRIS tijden zijn veranderd? Of is dit überhaupt niet mogelijk?
(er zat bij de vorige eigenaar wel een open luchtfilter op, kan het misschien zijn dat de chip hier op is afgesteld?!)
Afbeelding
Plaats reactie