Toch kloppen er een paar dingen niet .
Zo heeft de de k8de de zelfde soort zuigers als die van de klze .
Dit zijn flat top zuigers .
Ook kan het niet zo zijn dat de koppen van een kl moter passen op die van een k8 .
ja dat klopt, dat is idd nog verkeerd.typefout.
ten tweede had ik er ook bij gezet dat het niet 100% accuraat is.
`
Ook betstaad de curvedneck ZE zeker met ZE zuigers .
Mij eigen ZE was een curvedneck ZE .
Deze heb ik (omgebouwt) naat longneck spec .
Hier heb ik kl31 nokkenassen in gezet en een longneck intake .
hoe zie je het verschil tussen 9.5:1 en 10.0:1?
wat ook vaag is, is dat de eunos 800, xedos 9 en millenia. allemaal dezelfde ecu gebruiken (KL62 geloof ik). met ZE fuelmaps dus.
maar als de "190 pk" versie dus 9.2:1 is, zou ie toch DE fuelmaps moeten hebben.
Voor de rest klopt het wel aardig maar zoal ik al eerder zij een laag compressie ZE bestaat niet met 190 pk .
De compressie is daar gewoon veel te laag voor om aan dat vermogen te komen .
De poorten zijn namelijk het zelfde als die van de ZE en met een paar kleine aan passingen kan je geen 20 pk pakken .
Anders had iedereen deze mods wel gedaan aan zijn ZE .
wel alles lezen he :P, staat ok dat de zuigers 9.5:1 zijn, en niet 9.2:1.
Helaas heb ik nog geen foto kunnen vinden van de 9.5:1 zuigers.
weet alleen dat ze ook vlak zijn en schijnbaar iets weghebben van hemi zuigers.
en volgens bastian bestaan 190pk wel...
De foto van de KF-ZE klopt ook niet . Deze moet je effe om wisselen met die van de kf-de .
klopt niet? KF-ZE is de k8 intake met vierkante poorten. volgens mij klopt het wel.
die vlakke is lantis type R 170 pk, die andere is ook een ZE van 160 pk.
mx3hoogeveen schreef:Ja want hij heeft ook 2 kf versnellingsbakken te koop staan en ik weet niet wat beter is een mx6 versnellingsbak zit lager in de toeren als je 120 rijd weet ik uit eigen ervaring:-P
Wat is dan beter voor mij aangezien ik veel lange afstanden moet rijden een keramische koppeling(standaard mx3 bak)of mx6 bak of een kf bak daar vind je ook niet zoveel over op internet.
Vind het aardig schaars qua informatie over verschillende bakken
Wat is nou de beste versnellings bak kwa snelheid en zuinigheid?
Als iemand dat weet pb me dan effe ivm een off topic
alvast bedankt
Ik heb momenteel een Mx-6 bak erop. Merk wel dat de ZE zuiniger is, als de k8 + k8 bak lol.
qua snelheid weet ik niet, heb 2 k8 bakken en 1 mx6 bak nu. maar heb mx6 bak eronder laten zitten eerst.
langzaam is het iig niet haha
verschil tussen KF en K8 weet ik niet, dacht alleen iets anders in Final Drive