motorsteunen van en 1.6 zijn niet het zelfde als die van de 1.8
en als het goed is is de kabbel boom naar je teller huis ook anders.
zal hier ook even naar kijken en anders het tellerhuis van de 1.8 over zetten samen met zijn kabelboom
motor swap van 1.6I naar een 1.8V6 k8 motor hoe doe je dit
Moderator: Moderators
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Maar welke moter steunen moet hij dan om lassen ?
Ik hoor iedereen wel zeggen dat hij ze moet om lassen maar ik hoor niet welke .
De voorste en de achterste hoeven niet bestuurders kant ook niet .
Als je het subframe van de v6 over zet dan hoef je dat niet te doen .
Ik weet dus niet of de motorsteun links (bijrijders kant) van de auto moet om lassen .
Als ik zo effe gouw kijk naar wat foto's zou ik zeggen dat ze het zelfde zijn .
Ik zou als ik jou was voor de zekerheid eerst even de plekken op meten waar ze zitten .
Dat zal het enige zijn wat je moet aan passen misschien .
Voor de rest is het allemaal swappen .
Kabelboom , ecu , bak , schakelstangen , benzinepomp , enzo
En bij het herkeuren van de auto zullen er niet veel problemen zijn .
Mx-3 bouw je om naar een auto die al een type goedkeuring heeft voor deze motor .
Dus als jij alles netjes ombouwt van de V6 naar de I4 dan zie ik geen problemen .
Als je naar een grotere cilinder inhoud gaat dan ga je wel problemen krijgen .
Voor de mx-3 is er nooit een type goedkeuring geweest voor een KLZE .
Ik hoor iedereen wel zeggen dat hij ze moet om lassen maar ik hoor niet welke .

De voorste en de achterste hoeven niet bestuurders kant ook niet .
Als je het subframe van de v6 over zet dan hoef je dat niet te doen .
Ik weet dus niet of de motorsteun links (bijrijders kant) van de auto moet om lassen .
Als ik zo effe gouw kijk naar wat foto's zou ik zeggen dat ze het zelfde zijn .
Ik zou als ik jou was voor de zekerheid eerst even de plekken op meten waar ze zitten .
Dat zal het enige zijn wat je moet aan passen misschien .
Voor de rest is het allemaal swappen .
Kabelboom , ecu , bak , schakelstangen , benzinepomp , enzo
En bij het herkeuren van de auto zullen er niet veel problemen zijn .
Mx-3 bouw je om naar een auto die al een type goedkeuring heeft voor deze motor .
Dus als jij alles netjes ombouwt van de V6 naar de I4 dan zie ik geen problemen .
Als je naar een grotere cilinder inhoud gaat dan ga je wel problemen krijgen .
Voor de mx-3 is er nooit een type goedkeuring geweest voor een KLZE .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE