Pagina 3 van 3

Geplaatst: 03 jan 2010, 15:22
door Dikkekobus
MentaleJelleMx-3 schreef:kan best zijn dat je bougie's niet sterk genoeg vonken, ik weet niet wanneer die vervangen zijn?? aangezien die dingen slijten word de vonkafstand groter waardoor het wel een vonk geeft maar niet krachtig genoeg. met koud weer kan dat dus een probleem veroorzaken, als je weet welke bougie's erin zitten kun je volgens mij kijken wat daar voor een vonkafstand bij hoort, dit is simpel te meten door een voelermaatje.En zo kun je het pieletje een beetje ombuigen om de standaard vonkafstand te verkrijgen.

wat je ook kan doen is filterbuizen van de filterbak losmaken en eens met startpilot te proberen, dit direct in het gasklephuis spuiten en iemand die start waarschijnlijk slaat ie dan gewoon aan... dit is namelijk vluchtiger spul dan benzine... als ie dan loopt weet je zeker dat het de ontsteking is en waarschijnlijk gewoon de bougie's, kan ook de rotor of verdelerkap zijn.


Hoe kut je bougie's ook zijn ,als er een vonk afkomt, loopt ie hoe, kut dan ook en start pilot loopt ie altijd op want dat explodeert door druk. plus dat het slecht is voor je blok.

Geplaatst: 03 jan 2010, 19:55
door MarcX3
Startpilot is een goeie.

Spuit je een paar x teveel in heb je je kleppen flink beschadigd afgezien van de rest van de motor.

Startpilot lijkt ideaal maar het is een paardenmiddel. Erg slecht.

Beter is het om gewoon te kijken waarom die niet start.