@MX3V6_DH

Hier kunt u praten over de auto's e.d. van "Leden". (zie menubalk "LEDEN" voor online profielen)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
MazdaMX3
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 jun 2007, 15:39
Locatie: Hellendoorn

Bericht door MazdaMX3 »

MX3V6_DH schreef:
MazdaMX3 schreef:Nee...mijne heeft nog minder gelopen :mrgreen:


59900 km ? 8)
Nee..nog wel minder ;)
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Bericht door MX3V6_DH »

De afgelopen week zijn er weer wat dingen aan de auto aangepast.
Om te beginnen heb ik de K-Sport schroefset van michelangelo overgekocht. Hij was ook nog eens bereid om hem voor me te monteren, dus afgelopen zondag ben ik naar Deventer gereden en zijn we in de regen aan de slag gegaan:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier kan je goed zien hoeveel ik omlaag ben gegaan, achter zit nog een normale schokbreker met verlagingsveer en voor zit de schroefset:

Afbeelding

Afbeelding

Het eindresultaat:

Afbeelding

De auto rijdt nu echt een heel stuk beter, hij reageert veel directer op het stuur, je voelt meer van de weg en hij ligt nog beter in de bochten. Waarschijnlijk is het verschil ook zo groot omdat mijn oude schokbrekers een beetje versleten geraakt waren, daar kwamen we achter bij het demonteren.

Ik had ook nog al een hele tijd een veerpootbrug voor de achterste veerpoten liggen, maar was er nog niet aan toegekomen om die te monteren. Deze week maar eens gedaan dus:

Afbeelding

Ik verwacht de aankomende tijd niet zoveel te kunnen doen omdat ik waarschijnlijk ga verhuizen, maar voorlopig ben ik wel weer even tevreden zo :)
Afbeelding
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
Gebruikersavatar
DJ_MIKE
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1852
Lid geworden op: 19 okt 2005, 16:05
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: amersfoort

Bericht door DJ_MIKE »

lekker hoor
ziet er goed uit mooi setje
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

heb je hem ook direct uit laten lijnen of ben je zo naar huis gereden?

aangezien jij en michael niet zo dicht bij elkaar wonen leek me dat niet zo bevorderlijk voor je wegligging of valt dat wel mee?

ziet er wel goed uit leon :bier:.

hoeveel cm lager heb je hem staan? hoe lang waren jullie bezig met de montage? zit te denken om die van mij binnenkort ook maar eens te plaatsen..

is de hoogte instelling naderhand nog makkelijk bij te stellen? mag me evt ook even PB'en
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Bericht door MX3V6_DH »

Uitlijnen is maandag pas gebeurd, ik moest dus onuitgelijnd het hele stuk vanuit Deventer naar Den Helder rijden en dat reed eigenlijk wel een beetje raar ja ;)
Ik heb het niet gemeten maar ik schat dat de auto nu 1 cm extra is gezakt. Hij was al 4 cm verlaagd d.m.v. AST veren. We waren in totaal ongeveer 5 uur bezig met demontage van de schroefset van Michel z'n auto en de montage ervan op de mijne.
Hoogte naderhand instellen is heel makkelijk, gewoon auto opkrikken, wiel eraf en je kan het bijstellen! Toen ik terug in Den Helder was heb ik de hoogte van de achterste wielen aangepast en ik was daar nog geen uurtje mee bezig.
Voordeel van de K-Sport schroefset is ook dat je nadat je de hoogte hebt aangepast niet de auto opnieuw hoef uit te laten lijnen, omdat de veren dezelfde lengte houden. Andere merken schroefsets hebben dit niet.
Als ik jou was zou ik je schroefset zeker plaatsen Jeroen, het is echt een wereld van verschil :bier:

turbulence schreef:heb je hem ook direct uit laten lijnen of ben je zo naar huis gereden?

aangezien jij en michael niet zo dicht bij elkaar wonen leek me dat niet zo bevorderlijk voor je wegligging of valt dat wel mee?

ziet er wel goed uit leon :bier:.

hoeveel cm lager heb je hem staan? hoe lang waren jullie bezig met de montage? zit te denken om die van mij binnenkort ook maar eens te plaatsen..

is de hoogte instelling naderhand nog makkelijk bij te stellen? mag me evt ook even PB'en
Afbeelding
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ziet er gelikt uit Leon !
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
michelangelo
New member
New member
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 mar 2006, 12:05
Locatie: Deventer

Bericht door michelangelo »

Hallo Leon,

Blij te lezen dat mijn "oude" set jou zo goed bevalt.
Ik zag alleen op de foto's dat je je veerpootbrug boven op de bouten van de K-sport's had geplaats, lijkt me niet goed, volgens mij moet je hem vlak bovenop de veerschotel monteren dus onder de bouten van de K-sport monteren anders heeft het niet veel zin lijkt me.
Don't kill me if i'm wrong.

Mijn mx is nu totaal leegverkocht en de carosserie word deze week opgehaald, dus voor mij is dit het einde van een hele mooie mx tijd...bedankt en mischien tot ziens.
Mijn onderdelen zitten nu op diverse mx3´s van de club 1 ervan wordt zelfs de trouwauto van 1 van de leden en dat is toch nog een schrale troost...

Mvg Michel aka michelangelo
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Bericht door MX3V6_DH »

Dat heb ik zo gedaan omdat het me wel goed uitkwam, zo hoefde ik niet in de onderste kapjes te zagen. Zal het aankomende week meteen ff aanpassen :oops:
Afbeelding
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

voor zit ie ook bovenop de bout die de veerpoot vasthoudt, zit immers eerst een bout die de veerpoot vasthoudt en dan de veerpootbrug en dan weer een bout
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

ik zou em persoonlijk toch wel zo dicht mogelijk op de veerschotel plaatsen, zonder bout ertussen.
Er komen immers toch trekkrachten op de stang te staan die je nu veel meer op je schroefdraad gaat belasten.

Maar goed bezig leon ! erg nice geworden ! :bier:
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Plaats reactie