Pagina 12 van 54

Geplaatst: 02 okt 2006, 17:16
door WhiteFinish
Dyno test

Op mijn blok had ik een vermogen van 191.2pk, terwijl ik er eigenlijk 200 moest hebben. Het koppel zou eigenlijk 220nm moeten zijn, maar ik had 245nm... Dat was dus weer positief, en ik heb vanaf 2500 tot 6500 toeren de hele tijd een koppel van 230nm of hoger.
Op mijn wielen had ik een vermogen van 160pk, dit was ook wel postief omdat het verlies nog geen 16% was, normaal is dat ongeveer 20%
Het beperkte verlies ligt aan mijn grote velgen met dunne banden. Dunne banden zijn harder, hoe harder hoe minder wrijving ( je voelt ook alles) dus hoe meer overbrenging van het vermogen op je wielen

Geplaatst: 02 okt 2006, 17:25
door marcel v6
Netjes Robert ;)

Geplaatst: 02 okt 2006, 17:53
door hyperman
weet je zeker dat het 220nm standaard is? resultaten zijn verder netjes

Geplaatst: 02 okt 2006, 17:54
door mx almere
Mooie boogjes hoor!

Geplaatst: 02 okt 2006, 19:04
door WhiteFinish
Uhm... volgens mij vertelde Sam mij dat.

Ik vind het aantal pk's toch tegenvallen :(

Geplaatst: 02 okt 2006, 20:13
door hyperman
verschil moet er zijn ;)

Geplaatst: 03 okt 2006, 09:04
door WhiteFinish
Dat zeker, maar wanneer ik een blok koop waar 200pk op hoort te zitten en er blijkt achteraf 190 op te zitten ben ik niet blij

Geplaatst: 03 okt 2006, 11:05
door johnmichel
Overal is een oplossing voor he

Geplaatst: 03 okt 2006, 11:57
door mx almere
Maar je ziet dat het weinig mensen ook lukt om er 200 pk uit te persen. Met custom in- en uitlaat + stand alone engine management wordt het meestal wel gehaald.

Geplaatst: 03 okt 2006, 12:27
door WhiteFinish
Ik vind het raar dat Hugo en Miguel wel boven de 200 uitkomen terwijl zij niet zo verschrikkelijk veel dingen anders hebben gedaan.

Beide wel gemeten op het moment voordat ze bezig waren met turbo/supercharger.
Ik meen 201 en 202 pk