Turbulence

Hier kunt u praten over de auto's e.d. van "Leden". (zie menubalk "LEDEN" voor online profielen)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Ron Mx-3
Pilot
Pilot
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 mar 2005, 12:50
Locatie: Leende
Contacteer:

Bericht door Ron Mx-3 »

Leuke avatar, heb je ook shirts van hier!! :bier:
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

Ron Mx-3 schreef:Leuke avatar, heb je ook shirts van hier!! :bier:


shirts, mokken, posters, you name it :mrgreen:
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

deze week mn audiospullen ontvangen...

heb toch voor de compo gekozen voor de AudioSystem RX165 PRO

Afbeelding

compootje kan normaal ongeveer 140W rms verdragen, ik ga er 220W rms opzetten nav diverse tips van ShowYourSound.nl :shock:

ook een hele partij aansluitmateriaal gekregen oa:

Afbeelding
verdeelblokje van 50mm2 naar 2x 25mm2 ( wel leuk, zit een digitale voltmeter ingebouwd)

en deze grote knaap:

Afbeelding

is een waferzekering waar straks een 100 ampere zekering in komt... :mrgreen: dan praat je niet meer over een glaszekering, maar gewoon over een stukje koper van 1cm breed....

voor de rest is alle bekabeling ook uit het assortiment van Tsunami gehaald ( dubbel afgeschermde en getwiste RCA kabels, 50mm2 bekabeling en 25mm2 bekabeling)

ben dit weekeind al druk bezig geweest om het spul in de kofferbak te krijgen, maar wil niet zoals ik het wil, onze kofferbak heeft van die onmogelijke bochten en hoeken erin zitten :evil:

in eerste instantie wou ik de versterkers onder een dubbele bodem plaatsen, met lexan plaat daarboven..

maar omdat de kofferbak zulke rare hoeken heeft krijg je er met geen mogelijkheid netjes een plaat in..

zal morgen zien of ik fotos kan maken van al mn nieuwe audiomaterialen bij elkaar, en zien of ik ook fotos kan maken van het dempen van de deuren met bitumen matjes...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

leuk spul. maar waarom niet ook een digitale zekeringhouder als je toch met wafer werkt? heb er ook 2 onder de kap, 1 met een 200 amp en 1 met een 150 amp zekering, staat erg mooi!!
even a broken clock gets to be right twice a day.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ziet der mooi uit !!

In je kofferbak kan je ook eens proberen om die plaat die erin ligt over te trekken op een stuk mdf ofzo... Dan heb je ook de vorm..

Je zou hier en daar wel wat moeten bijwerken maar dat bespaard je in ieder geval al een hoop meettijd.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

Idd heel mooi spul waar je mee gaat werken.

Dat ligt ook bij ook in het lijste van keuze voor audio.

Goede kwaliteit voor een betaalbare prijs.
Afbeelding
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

mx3freak schreef:leuk spul. maar waarom niet ook een digitale zekeringhouder als je toch met wafer werkt? heb er ook 2 onder de kap, 1 met een 200 amp en 1 met een 150 amp zekering, staat erg mooi!!


zag niet het nut er van in om ook nog een digitale zekeringhouder erbij te nemen voor onder de motorkap...

deze V-meter/verdeelblok komt ergens in de kofferbak te zitten, daar kan ik makkelijker even aflezen als dat ik de motorkap weer open moet gooien.

daarnaast wordt ie dan ook direct weer stuk groter, en dit is al een dikke sigaar.... ;)

@ wittefinish;

ja, heb ik ook al gedaan, maar je krijgt het nooit mooi, daarnaast in 1x erin krijgen is dan ook niet echt makkelijk, dus je zult al de plaat in tweeen moeten snijden..

dus zit nu te bedenken hoe verder....

misschien maak ik direct mn subkist pasklaar in de koffer, en verleng de voorplaat van de kist dan helemaal door in de breedte.

dan kan daar achter altijd nog eens een yellowtop komen te staan, en kan ik op de voorkant de amps monteren...

of evt het reservewiel eruit, en daar de sub inbouwen 8)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

heb het zelf ook gedaan met die plaat.. Het klopt dat je hem in 2'en moet zagen. Als je deze mooi bekleed en zorgt dat ie goed aansluit ziet je de naad nauwelijks.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

vandaag druk aan de hobby geweest.

ben begonnen met het aanbrengen van vibraflex25 in de deuren

Afbeelding

** het hoeft allemaal niet zo netjes, gewoon goed ontvetten, spul plakken en klaar, het is ook niet zo dat je het hele paneel hoeft te beplakken 75% ervan is al meer als voldoende, verder is het wel aan te raden de grote gaten in het buitenste paneel dicht te maken met laag bitumen, zo creeer je 1 grote klankkast, zoals je ziet is dat bij mij dus ook helemaal weg

Afbeelding

** dubbele laag achter waar straks de audiosystem komt te zitten

Afbeelding

het spul is als het warm is lekker soepel en dan kun je het overal in de kleinste hoekjes drukken. toen ik het eerst uit de doos pakte was het ook redelijk stug, maar na vanmorgen eventjes uurtje ofzo in de zon hebben gelegen was het geweldig makkelijk in de kleinste hoekjes te buigen en drukken..

maak binnenkort wel even een how-to en handige tips over plakken van bitumen. ik moet echt zeggen, dit spul maakt echt een wereld van verschil. normaal als je op het buitenpaneel tikt dan klinkt ie erg hol en blikkerig.. doe je dat nu op de gedempte deur dan klinkt ie echt massief en stevig, niet zo'n goedkoop blikkerig geluidje meer :bier:

deurpaneeltjes zijn ook klaar

Afbeelding

Afbeelding

ziet er wel leuk uit al zeg ik het zelf... :mrgreen:
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

mooi gemaakt man
vooral die paneeltjes van de speakers
kun je er een keer een how2 van maken ? :mrgreen:
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Plaats reactie