spaghetti spruitstuk.

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

nee 8)

10% zou 13 pk zijn, ze zijn altijd veels te ruim met pk winst. 3-5pk komt meer in de beurt. Maar dat hangt ook af van de rest natuurlijk uitlaat intake. afstelling brandstof mengsel enz
robin-mx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 262
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:21
Locatie: Utrecht.

Bericht door robin-mx3 »

Leek me ook te mooi om waar te zijn.

Heb een Cold Air intake van Injen gezien die ik er bij wil nemen .
Dacht er aan om hem eventueel te laten chippen (icm cai en spaghetti) al weet ik niet of dat zinvol is, wat naar mijn weten het meeste vermogenswinst opleverd icm een turbo
En de rest van de uitlaat weet ik niet zo goed wat ik daar aan moet doen?
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

turbo, of een ander blok. Heb je een standaard uitlaat nu? een sportuitlaat geeft minder tegendruk, wat een betere doorstroom levert, wat de optimale maat is weet ik niet. Maar ik denk dat je met rond 150mm geen winst boekt :clown:

verder kan je het hele uitlaat systeem van rvs laten maken, ook voor een betere flow. Maar dat is wel weer een duur grapje.

ik heb hier ook gelezen over rangen, dat is goedkoper dat chippen, heef iets met luchtintake te maken, maar dat mag iemand anders ff uitleggen want dat weet ik niet precies.:mrgreen:

Een K8 blok met 160-170pk moet wel mogelijk(alles is mogelijk als je portemonnee vol genoeg is 8) ) zijn zonder turbo, maar erg duur.

http://www.jeroentje.nl/index.php?page=product_view&auto_id=0150&product_id=8010401
bij deze probe gt (hebben ook een mazda v6 blok) is de winst 15pk met intake headers en exhaust. Das dus volledig rvs.
robin-mx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 262
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:21
Locatie: Utrecht.

Bericht door robin-mx3 »

Ik weet dat er een DTM einddemper op zit. verder weet ik het niet. maakt in ieder geval tot de 2800 toeren een verschrikkelijk zware galm in de oren. :shock:

Zit ik wel over te denken om het rvs te laten maken. al twijfel ik daar nog een beetje aan. (al denk ik dat dat wel t 'beste'' resultaat geeft met een spaghetti spruitstuk)

En tja de pk,s die je noemt zijn wel aantrekkelijk 8) maargoed ben sparende en gaat eerst me voorbumper pas maken en laten spuiten. Dus daar gaat ook wel wat geld in zitten.

Daarna wil ik me in het motorische gaan storten maar je kan niet goed genoeg voorbereid zijn dacht ik zo.

de probe heeft een 2,5klde dacht ik zo?
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

xedos 9 , mx-6 , 626 , Ford probe hebben allemaal de klde .

De xedos 9 na 2000 a 2001 hebben ook een klde maar met de curvedneck ZE intake .

Ook maakt het nog uit of je een obd1 of 2 hebt .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
robin-mx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 262
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:21
Locatie: Utrecht.

Bericht door robin-mx3 »

Nu heb ik die term al veel voorbij zien komen maar wat is het verschil tussen obd1 en obd2? of liever gezegd wat houd dat helemaal in.

Heb een mx3 uit 1992.
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

1992 is een obd1 .

Zal dus geen probleem zijn mocht je ooit naar een klde of klze gaan .
De obd2 systemen zijn niet echt geschikt voor een kl swap .
De ecu's zijn niet of slecht te chippen .
100% zal die nooit lopen op een obd2 .

Wat het veschil allemaal is weet ik niet allemaal .
Dan zou je de zoek functie even moeten gebruiken .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
robin-mx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 262
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:21
Locatie: Utrecht.

Bericht door robin-mx3 »

dat streven is er wel maar dat zal zo,n vaart niet lopen. ;)
Dat zoek ik wel op dan.. weet ik in ieder geval dat ik een obd1 heb.

dankjewel!
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Staat inderdaad hotshot headers maar volgens mij produceren zij niet meer. Ebay wel maar die hebben een stuk minder winst.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

Mazdarati MX-6 schreef:1992 is een obd1 .

Zal dus geen probleem zijn mocht je ooit naar een klde of klze gaan .
De obd2 systemen zijn niet echt geschikt voor een kl swap .
De ecu's zijn niet of slecht te chippen .
100% zal die nooit lopen op een obd2 .


eigenlijk is dat niet 100% waar, de ecu van obd2 is niet te chippen omdat vrijwel niemand het kan denk ik. Maar onmogelijk is vast niet, ik bedoel de nieuwe nissan gtr zou unhackable moeten zijn en die was ook in een korte tijd getuned. of niet? :mrgreen:
Laatst gewijzigd door JForce op 04 okt 2009, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie