Pagina 2 van 4

Geplaatst: 05 sep 2009, 19:22
door JForce
paz-3 schreef:ik heb persoonlijk de DE swap gedaan voor alles inclusief 400 euro,mijne is obd2,je moet je onsteking over zetten en je oude ecu + luchtmassameter gebruiken,nadeel is wel dat je hem zelf nog een keer moet laten chippen


En chippen kost ook weer een paar bankjes helaas.

Maar jij zegt dus k8 ecu en luchtmassameter, terwijl whitefinish klde ecu en lmm zegt?

of bedoel je wanneer je de oude ecu en lmm gebruikt dat je dan nog een keer moet laten chippen?

Geplaatst: 05 sep 2009, 22:05
door joosie86
Jij hebt een 95 model zag ik in je profiel..
Als het goed is heb jij dan hetzelfde als ik...
Als dat zo is dan heb je niet geheelk obd2 !Bij mij werkte destijds een kl31 ecu niet.Toen ben ik een aantal maande met mijn 1.8 ecu blijven rijden en ik ben toen beetje op mx3.com aan zoeken geweest en nu was er iemand uit UK die hetzelfde probleem had.
Mijn ecu heb ik ook gechipt en is nu goed..
Als jij een k838.18.881a ecu heb kan je die chippen en dat komt dan hetzelfde op neer als een kl31 ecu.

Geplaatst: 06 sep 2009, 11:44
door mazdamaster
ik heb een auto van 97 .. en een klze long neck daar moet je ook nog de accu verplaatsen dus nog iets meer werk.

Geplaatst: 06 sep 2009, 11:47
door WhiteFinish
Als Paz zegt dat het met chippen ook werkt is dat natuurlijk ook een mooie mogelijkheid. Ik heb zelf geen ODB2 auto dus heb er minder ervaring mee.

Geplaatst: 06 sep 2009, 12:50
door JForce
oke bedankt, waar kan ik checken of ik k838.18.881a heb?

Geplaatst: 06 sep 2009, 13:01
door joosie86
Op het stikkertje van je ecu ;)

gr

Geplaatst: 09 sep 2009, 17:13
door paz-3
JForce schreef:En chippen kost ook weer een paar bankjes helaas.

Maar jij zegt dus k8 ecu en luchtmassameter, terwijl whitefinish klde ecu en lmm zegt?

of bedoel je wanneer je de oude ecu en lmm gebruikt dat je dan nog een keer moet laten chippen?


de kabelboom van een mx-6 is anders, ik had deze niet overgezet
hij wou toen niet vonken, dus van de k8 de onsteking overgezet + ecu

hij rijd goed, alleen de afstelling van de vris en dergelijke moet nog aangepast worden op deze motor
vanaf de 4000 rpm gaat ie als een kanon, maar ik denk dat de inspuiting nog wel een tandje omhoog kan :mrgreen:
daarom dus chippen, het is geen noodzaak
voordeel is dus wel dat de obd2 mogelijkheid blijft

hoop dat je hier wat aan hebt

Geplaatst: 09 sep 2009, 18:44
door JForce
de kabelboom van een mx-6 is anders, ik had deze niet overgezet
hij wou toen niet vonken, dus van de k8 de onsteking overgezet + ecu

hij rijd goed, alleen de afstelling van de vris en dergelijke moet nog aangepast worden op deze motor
vanaf de 4000 rpm gaat ie als een kanon, maar ik denk dat de inspuiting nog wel een tandje omhoog kan :mrgreen:
daarom dus chippen, het is geen noodzaak
voordeel is dus wel dat de obd2 mogelijkheid blijft

hoop dat je hier wat aan hebt


super, nou nog sparen voor de upgrade :mrgreen: ,
is het ook zo dat donormotor ook obd2 moet zijn? of kan ik ook een blok halen uit bijv 1993 mx-6 of probe?

Geplaatst: 09 sep 2009, 23:13
door paz-3
ik denk niet dat het uitmaakt , je ecu regelt alles op dezelfde manier,volgens mij zijn alle sensors gelijk en is obd2 een functie die in de ecu zit

Geplaatst: 11 sep 2009, 15:07
door BruteFrits
IK heb een mx3 uit 98 (dus OBDII) met een (aangepaste) KLZE. En kan je vertellen dat het met een OBDII nooit optimaal gaat lopen. De mijne loopt helaas erg slecht waardoor ik voor een standalone ecu heb gekozen, kosten hiervan liggen tussen de 1500 en 2000 eu, tel dit op bij de swap en het is niet meer echt rendabel.

Voor de mensen die aangeven dat het geen probleem is, ooit een (gechipte) OBDI naast een OBDII gezet? Je mist dus echt wel vermogen en de "boost" van de VRIS met OBDII.