
oil catch tank kiezen/aansluiten
Moderator: Moderators
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
De PCV klep opent elke keer wanneer je van het gas af gaat.
Dat is de positieve carterventilatie.
Dus bij vol gas gaan de carterdampen door de dikke slangen terug naar de inlaat voor de gasklep.
Bij gasklep gesloten gaan de carterdampen via de pcv naar de inlaat NA de gasklep.
Dus, als de gasklep dicht is stroomt er lucht van uit de inlaat (gefilterd en na de VAF) terug de motor in, door het carter en via de PCV weer naar de inlaat (NA de gasklep) terug om verbrand te worden.
Nu is de vraag waar je de oil catch tank het beste kan plaatsen.
Eigenlijk is dat in beide stromen, dus in het PCV slangetje en in de dikke slangen tussen inlaat en kleppendeksels.
Dat redbull blikje lijkt zeker leuk
maar zo op het eerste gezicht zit er geen opening waar gas door naar binnen of naar buiten kan, behalve de aangesloten slang dan. Dat betekent dat er geen enkele ventilatie meer is.
Dat is de positieve carterventilatie.
Dus bij vol gas gaan de carterdampen door de dikke slangen terug naar de inlaat voor de gasklep.
Bij gasklep gesloten gaan de carterdampen via de pcv naar de inlaat NA de gasklep.
Dus, als de gasklep dicht is stroomt er lucht van uit de inlaat (gefilterd en na de VAF) terug de motor in, door het carter en via de PCV weer naar de inlaat (NA de gasklep) terug om verbrand te worden.
Nu is de vraag waar je de oil catch tank het beste kan plaatsen.
Eigenlijk is dat in beide stromen, dus in het PCV slangetje en in de dikke slangen tussen inlaat en kleppendeksels.
Dat redbull blikje lijkt zeker leuk

WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
- mazdamaster
- Pilot
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 27 jul 2004, 17:09
- Locatie: prof groningen
Fullsize schreef:De PCV klep opent elke keer wanneer je van het gas af gaat.
Dat is de positieve carterventilatie.
Dus bij vol gas gaan de carterdampen door de dikke slangen terug naar de inlaat voor de gasklep.
Bij gasklep gesloten gaan de carterdampen via de pcv naar de inlaat NA de gasklep.
Dus, als de gasklep dicht is stroomt er lucht van uit de inlaat (gefilterd en na de VAF) terug de motor in, door het carter en via de PCV weer naar de inlaat (NA de gasklep) terug om verbrand te worden.
Nu is de vraag waar je de oil catch tank het beste kan plaatsen.
Eigenlijk is dat in beide stromen, dus in het PCV slangetje en in de dikke slangen tussen inlaat en kleppendeksels.
Dat redbull blikje lijkt zeker leukmaar zo op het eerste gezicht zit er geen opening waar gas door naar binnen of naar buiten kan, behalve de aangesloten slang dan. Dat betekent dat er geen enkele ventilatie meer is.
de onderkant is open geslepen
en daar zit een filtertje met weer een buisje
dus, hij kan zelfs half vol lopen met olie, en dan toch nog ontluchting hebben via de onderkant.
het zou idd niet werken als het een gesloten systeem zou zijn.
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Fullsize schreef:De PCV klep opent elke keer wanneer je van het gas af gaat.
Dat is de positieve carterventilatie.
Dus bij vol gas gaan de carterdampen door de dikke slangen terug naar de inlaat voor de gasklep.
Bij gasklep gesloten gaan de carterdampen via de pcv naar de inlaat NA de gasklep.
Dus, als de gasklep dicht is stroomt er lucht van uit de inlaat (gefilterd en na de VAF) terug de motor in, door het carter en via de PCV weer naar de inlaat (NA de gasklep) terug om verbrand te worden.
Nu is de vraag waar je de oil catch tank het beste kan plaatsen.
Eigenlijk is dat in beide stromen, dus in het PCV slangetje en in de dikke slangen tussen inlaat en kleppendeksels.
Helemaal mee eens.
Dus je moet de keuze maken tussen 1 of 2 .
Ik heb persoonlijk nogal last van oliedampen van mijn kleppendeksels dus daar zit mijn catchtank op aangesloten.
In de lijn van mijn PVC & Inlaatspruitstuk heb ik een kleine oliefilter (meen dat het oliefilter is) geschroeft. Dus zo vang ik nog beide op

N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences