mx3freak schreef:tupke schreef:ik zou t der wel voor over hebben
van m'n levensdagen niet!!
Maar wel voor een BPT die evenveel power heeft? Want daar ga je ook niet goedkoper uitkomen.
Moderator: Moderators
mx almere schreef:Even off the top of my head:
De afmetingen zijn anders, dus je hebt andere motorsteunen nodig of het wordt custom werk. Andere VAF (of MAF?), andere ECU, andere kabelboom, andere pomp voor de stuurbekrachtiging.
Je uitlaat past niet meer, of krijg je dat spruitstuk erbij? Zelfs dan kost het natuurlijk nog een hoop werk. Waarschijnlijk past je luchtinlaat niet meer.
Met een beetje pech moet je door de verschillende afmetingen gaan goochelen met de locatie van allerlei zaken, ook door de piping die natuurlijk erbij komt.
Als je de boel toch open hebt vervang je de waterpomp, riemen, bougies etc. etc. Denk ook aan vloeistoffen.
Je hebt meer power, dus een zwaardere koppeling is ook wel wenselijk (zit ook in de prijs van de KLZE swap). Remmen laat ik even buiten beschouwing.
Dan is er een hoop werk, ook omdat er nog weinig ervaring met deze swap is, maar reken op zeker 4 mandagen werk.
Ik geloof nooit dat als je dit rekensommetje afmaakt dat je goedkoper uitbent dan met de KLZE swap!
Begrijp me goed, ik gun het je natuurlijk van harte, maar ik geloof het niet.