Pagina 2 van 2

Geplaatst: 31 okt 2008, 18:42
door M3nace
ook dat nog eens idd.

Geplaatst: 31 okt 2008, 22:01
door turbulence
M3nace schreef:Die dingen gaan heel vaak stuk. dan worden ze vaak gewoon afgedopt.


owjah? nog nooit eerder van gehoord.. is gewoon een mechanische klep die electronisch geopend of gesloten wordt...

als je de stekker loslaat zul je altijd een foutcode krijgen op een KLDE. is gewoon EU spec motorblok, dus moet wel voldoen aan de emissievoorwaarden waar een ZE niet aan hoeft te voldoen.

afdoppen zal totaal geen nut hebben, ik zou me persoonlijk de moeite besparen om ze dicht te maken, die tijd kun je wel ergens anders voor gebruiken lijkt mij ;)

je moet dan EN de EGR aansluiting 100% gasdicht maken op het blok EN op je uitlaatspruitstuk...

but hey, it''s your party ;)

Geplaatst: 01 nov 2008, 19:03
door M3nace
ja is maar 1 pakking hoor ;) teminste bij mijn dohc. Ja schijnt heel vaak dat die door vervuiling blijven hangen. Krijg je toerenproblemen door.Dus zo gek is dat dus niet... ;) maar idd als je er nog geen last van hebt lekker laten zitten.

Geplaatst: 01 nov 2008, 21:23
door turbulence
sorry, maar ik heb nog nooit gelezen dat een EGR klep vaak vastraakt, zelfs niet op de US forums..

goed, het kan incidenteel voorkomen, maar niet zoals jij het voordoet komen dat het een structureel probleem is wat veel voorkomt.

en 1 pakking? zit bij de v6 een apart pijpje op het uitlaatspruitstuk welke op het blok aansluit. die zal toch echt ook dicht moeten om geen foute lambda waardes te krijgen

Geplaatst: 02 nov 2008, 09:23
door Fullsize
Je kan er idd een dichte pakking in zetten. Das de kortste klap en zit potdicht.
Ik heb nog nooit een defecte egr klep gezien, wel kanalen die helemaal dichtgekoold waren.
De egr klep is vacüum bekrachtigd en de drie draden die er aan ziten zijn voor de terugkoppeling naar de ecu. Die weet daardoor of de klep wel of niet open gaat.

Geplaatst: 02 nov 2008, 13:08
door M3nace
heb het ook meer over egr kleppen bij auto's algemeen. Niet vastraken maar idd door de rotzooi niet helemaal mee sluiten e.d.

Geplaatst: 04 nov 2008, 03:27
door cristof19
is het ook niet zo dat de egr alleen op lage toeren inschakeld
en niet op hoge toeren om geen prestatievermindering te hebben.
dacht dat hget bij sommige auto's zo was