Probleem met starten MX3

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

D.B.C. schreef:Weet iemand misschien hoe ik aan een nieuwe ontsteking kom? kan ik dat gewoon bestellen bij een Mazda dealer?


als je er vanhoudt om voor iets veel meer te betalen als wat nodig is.. ja dan moet je hem bij de dealer halen ;)

mail even met: http://www.deijne.nl/ en vraag om een ontsteking voor jouw mx ( even bouwjaar etc vermelden)

zijn vaak supersnel met leveren, geloof dag later al binnen en kostprijs onder de 200 euro waar je bij de dealer vaak het dubbele of meer mag aftikken :?
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
D.B.C.
New member
New member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 okt 2008, 17:30

Bericht door D.B.C. »

turbulence schreef:
D.B.C. schreef:Weet iemand misschien hoe ik aan een nieuwe ontsteking kom? kan ik dat gewoon bestellen bij een Mazda dealer?


als je er vanhoudt om voor iets veel meer te betalen als wat nodig is.. ja dan moet je hem bij de dealer halen ;)

mail even met: http://www.deijne.nl/ en vraag om een ontsteking voor jouw mx ( even bouwjaar etc vermelden)

zijn vaak supersnel met leveren, geloof dag later al binnen en kostprijs onder de 200 euro waar je bij de dealer vaak het dubbele of meer mag aftikken :?



ok top ga morgen meteen effe bellen

en weet iemand ook hoe ik aan een HEI module kan komen op het internet kan ik er niets over vinden

en kan ik alleen af met een HEI module het probleem verhelpen of moet ik meteen ook een nieuwe ontsteking plaatsen?

zoiezo wil ik er een HEI module in plaatsen dus die komt er zoiezo in omdat er pas een nieuwe ontsteking in zit nog geen 2000 KM

Mvg, D.Blokker
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Volgens mij staat in het Faq gedeelte hoe je een Hei kunt maken.

Deze zijn niet kant en klaar te koop maar makkelijk zelf in elkaar te zetten.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
D.B.C.
New member
New member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 okt 2008, 17:30

Bericht door D.B.C. »

ik bedoel z'n ding

Afbeelding
dit is een Wells DR100
en je hebt de GP Sorenson EL 102 voor zo ver ik weet
ik vind genoeg informatie over hoe ik het kan monteren maar niet hoe ik er aan kan komen

Mvg, D.Blokker
D.B.C.
New member
New member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 okt 2008, 17:30

Bericht door D.B.C. »

Heb van de week de Hei-module binnen gekregen en heb hem vanmiddag er in geplaatst en dat ging redelijk makkelijk, ik hoorde dat het aarden van de module erg belangrijk is en heb hem op 2 punten geaard waaronder de min kant van de accu
en heb de oranje draad door geknipt van de 6 snoerige stekker
ik heb er de hele middag in gereden en het probleem is niet voor gekomen ook start hij veel beter, gewoon in 1 keer (als de motor warm is) en nu maar hopen dat het niet meer voor komt, zodat ik nog lang plezier van m'n mxje kan hebben

Mvg, D.B.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

niet alleen het aarden is belangrijk, de achterkant moet ergens tegen gemonteerd zijn wat de warmte goed kan afvoeren...

de achterkant zoals je zelf kunt zien is een metalen plaatje, welke dus warm zal gaan worden. daarom moet die goed gemonteerd zijn ( evt wat computer koelpasta er tussen) monteer hem bijv op een alu plaatje aangezien alu de warmte goed kan afstaan aan de buitenlucht
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
D.B.C.
New member
New member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 okt 2008, 17:30

Bericht door D.B.C. »

turbulence schreef:niet alleen het aarden is belangrijk, de achterkant moet ergens tegen gemonteerd zijn wat de warmte goed kan afvoeren...

de achterkant zoals je zelf kunt zien is een metalen plaatje, welke dus warm zal gaan worden. daarom moet die goed gemonteerd zijn ( evt wat computer koelpasta er tussen) monteer hem bijv op een alu plaatje aangezien alu de warmte goed kan afstaan aan de buitenlucht



ik heb hem op een metaal plaat gemonteerd en dat plaatje zit weer op het chassis gemonteerd
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Mooi dat je probleem is opgelost

Laten we hopen dat het zo blijft:)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
D-PAC
Pilot
Pilot
Berichten: 738
Lid geworden op: 24 jun 2004, 22:40
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Schiedam

Bericht door D-PAC »

Hoe ben aan de hei module gekomen? ik MOET er ook 1 hebben, ik
kan amper de stad uitrijden...
Afbeelding
私は私の"遠隔開始" ボタンを愛する
D.B.C.
New member
New member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 okt 2008, 17:30

Bericht door D.B.C. »

D-PAC schreef:Hoe ben aan de hei module gekomen? ik MOET er ook 1 hebben, ik
kan amper de stad uitrijden...


ik heb contact met Bastian mx-3 opgenomen via de mail en hij heeft er een op gestuurd

het probleem is bij mij verholpen ik kan weer vrolijk rijden, maar ben nog niet echt tevreden van hoe die aangesloten zit en waar die zit, maar voor voorlopig rijd ie en met dit weer is dat maar goed ook ;)

Mvg, D.B.
Plaats reactie