Pagina 2 van 5

Geplaatst: 05 okt 2008, 17:48
door mathijs
het heeft nog geen haast, moet deze toch nog eerst verkopen.

kun jij mij zijn email adres geven, dan kan ik hem eens een mailtje sturen over hoe en wat.

Geplaatst: 05 okt 2008, 18:03
door Louis
je hebt een pb

Geplaatst: 09 nov 2008, 14:24
door Dikkekobus
srry voor off topic maar mijn k8 blok is in de soep gedraaid heb nu het blok eruit gelepelt en ben nu aant sparen voor een klze ben alleen benieuwd, naar wat de kosten allemaal zijn, heb begrepen dat er een andere koppeling in moet, maar hoezo moeten direct alle pakkingen vervangen worden?? en de riemen? als je een klze neemt mag ik er toch wel van uit gaan dat dat blok geen 2 ton op de teller heeft staan? dus het zou handig zijn als iemand mij kon vertellen wat ik precies allemaal nodig heb en wat dat allemaal kost. e-mail van bastian zou ook goed zijn

alvast bedankt

Geplaatst: 09 nov 2008, 15:03
door mathijs
Je hebt pb

Geplaatst: 09 nov 2008, 15:18
door turbulence
Dikkekobus schreef:srry voor off topic maar mijn k8 blok is in de soep gedraaid heb nu het blok eruit gelepelt en ben nu aant sparen voor een klze ben alleen benieuwd, naar wat de kosten allemaal zijn, heb begrepen dat er een andere koppeling in moet, maar hoezo moeten direct alle pakkingen vervangen worden?? en de riemen? als je een klze neemt mag ik er toch wel van uit gaan dat dat blok geen 2 ton op de teller heeft staan? dus het zou handig zijn als iemand mij kon vertellen wat ik precies allemaal nodig heb en wat dat allemaal kost. e-mail van bastian zou ook goed zijn

alvast bedankt


alle pakkingen vervangen is nu niet nodig, maar je kunt er nu makkelijker bij.. oa bijvoorbeeld de inlaatpakking en de achterste kleppendekselpakking.

je weet niet hoe lang de motor in opslag heeft gelegen, het feit dat ze overzees verscheept worden (combinatie zoute lucht etc) allemaal factoren die nadelig kunnen zijn voor de pakkingen

zelfde geldt voor de riemen, je weet niet hoe lang de motor stil gestaan heeft, ik zeg eerder ''better safe then sorry''

het zijn de extra kosten niet, maar als je de motor erin hebt en dan na een maand ofzo al weer dingen moet vervangen schiet ook niet echt op

Geplaatst: 10 nov 2008, 09:49
door Dikkekobus
okej okej en ik las ook ergens in dit topic dat ook de waterpomp vervangen moest worden, of is dit een beetje hetzelfde verhaal als met die pakkingen??

Geplaatst: 10 nov 2008, 10:45
door WhiteFinish
Ik zou je aanraden dit topic even door te lezen

http://www.mazdamx-3.nl/?url=/forum/viewtopic.php?t=624

Er zijn gewoonweg een aantal essentiele dingen:

- Motorblok
- ECU
- (koppeling)

Daarnaast kan je kiezen voor iets waarover ik persoonlijk gene risico zou lopen
- Waterpomp
- Distributieriem
- Loop en spanrollen
- Vloeistoffen

Geplaatst: 12 nov 2008, 17:06
door V6peter
Voor een nette prijs en een super service (afstellen en zo) zou ik eens contact opnemen met fullsize.

Geplaatst: 13 nov 2008, 17:54
door Dikkekobus
wat wil je afstellen dan?

Geplaatst: 13 nov 2008, 18:45
door Tiga
Dikkekobus schreef:wat wil je afstellen dan?


Wat dacht je van het afstellen van het blok, ontsteking, benzine-druk, enz enz.