Slome

Hier kunt u praten over de auto's e.d. van "Leden". (zie menubalk "LEDEN" voor online profielen)

Moderator: Moderators

tweaker2001
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 jan 2008, 12:14
Locatie: Amsterdam

Bericht door tweaker2001 »

Welkom Slome, bij De club.
Weet niet of het op het gepiep bij mijn MXje lijkt, maar hier piept het plastic van de binnenbekleding van de kofferbak op hobbelig wegdek.
Niet alles zit meer goed vast omdat een aantal van die bevestigingsnokjes ontbreken, waardoor op een paar plekken het plastic langs elkaar schuurt, met gepiep als resultaat.
LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

Welkom.

Wat betreft de raamrubbers, je kan ze loshalen en weer opnieuw plaatsen. Dat is mij al bij meerdere mx-jes gelukt. En dat gekraak bij je achterklep kunnen de bolgewrichten van de veren (van de achterklep) nog wel eens zijn. Even goed invetten hielp bij mij.
Gebruikersavatar
Slome
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 205
Lid geworden op: 31 jul 2008, 11:45
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Bericht door Slome »

Thnx voor de tip, kan ik mooi vanavond oplossen :)
"Knie aan de grond.... steppie aan de grond.... stuur aan de grond... kop op de grond, asfalt in je mond, motor in de stront en struik in je kont."
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Welkom bij de mx3 club

Erg veel plezier met je nieuwe aanwinst :)

Op het forum is via de zoekfunctie al erg veel info te vinden. Natuurlijk staat verder iedereen hier open om je te helpen met andere problemen die je tegenkomt en vaak is er ook nog wel iemand die je helpt klussen bij wat moeiljikere problemen.

Loopafstand van de efteling... :) dan woon je dichtbij waar mijn mx'je momenteel staat gestald

Wat betreft de lak, lijkt me een goed idee wat je nu van plan bent
Het kraken... probeer wat wd40 op de gasveren van je kofferbak te spuiten.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Slome
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 205
Lid geworden op: 31 jul 2008, 11:45
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Bericht door Slome »

Zo, even een inspectie rondom gedaan:

- Homokineet LV komt eraan, is slecht aan het worden
- Stofhoezen van de veering zijn gescheurd, tzt toch schroefset, dus komt wel.
- Wielen uitlijnen, stuur staat iets scheef. Just in case :)
- Stuurbekrachtigingsriem moet vervangen worden op korte termijn.
- Dynamoriem vervangen korte termijn.

+ Ik kijk even naar de remleidingen: :blink:
Blijken er al Goodridge stale remleidingen op te zitten :bouncered: weer mooie meevaller :D

Nu wil ik alleen dus komende week de riemen vervangen en de audio wil ik af hebben, dan heb ik geen omkijken meer naar mijn oude auto.


Ow btw, ik woon in waalwijk, dus vlakbij de efteling :)
"Knie aan de grond.... steppie aan de grond.... stuur aan de grond... kop op de grond, asfalt in je mond, motor in de stront en struik in je kont."
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

Welkom, nette MX!
Gebruikersavatar
Slome
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 205
Lid geworden op: 31 jul 2008, 11:45
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Bericht door Slome »

Slome schreef:Zo, even een inspectie rondom gedaan:

- Homokineet LV komt eraan, is slecht aan het worden Dit blijkt gelukkig mee te vallen, als ws. helpt alleen opnieuw invetten voldoende, er zit geen speling op
- Stofhoezen van de veering zijn gescheurd, tzt toch schroefset, dus komt wel. nog niet naar gekeken, komt wel
- Wielen uitlijnen, stuur staat iets scheef. Just in case :) komt ook wel
- Stuurbekrachtigingsriem moet vervangen worden op korte termijn. FIXED, stuurt weer heerlijk, heb gelijk de spanrol ook vervangen btw, is alles weer prima!
- Dynamoriem vervangen korte termijn. die lag er nu toch af, dus ook maar gelijk gedaan


Zie dikgedrukte :clown:
Weer een zorg minder als ik smorgens vroeg de straat uitrij, tenminste geen boze buren meer op me dak(raam) :?
"Knie aan de grond.... steppie aan de grond.... stuur aan de grond... kop op de grond, asfalt in je mond, motor in de stront en struik in je kont."
JapSpeedv6
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 jun 2007, 14:52
Locatie: Vriezenveen

Bericht door JapSpeedv6 »

welkom! have fun :)
Japanese cars...is what i prefer!
Gebruikersavatar
Slome
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 205
Lid geworden op: 31 jul 2008, 11:45
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Bericht door Slome »

Toch nog even een update :)

Homokineet LV is dus toch verrot. Nieuwe aandrijf as besteld.

Tevens toch maar besloten om binnen korte termijn de klepdeksel pakkingen en inlaatpakkingen te vervangen alsmede dan gelijk de olie en filter te verversen. Als ik dan toch bezig ben maar gelijk de ontsteking checken op timing en de TPS afstellen (met dank aan de how-to op het forum). Dit zal gaan gebeuren zodra de aandrijfas binnen is.

Overigens, klein detail, sinds ik de audio uit mijn vorige auto heb uitgebouwd (daar had ik hem permanent aanstaan) heb ik in deze auto nog maar sporadisch muziek op. Op een of andere manier ben ik toch verslaafd geraakt aan dat machtigen V6 geluid :bouncered:

Btw, iemand die mij kan vertellen of er ergens een intrieur luchtfilter zou moeten zijn en zo ja, waar die te vinden is?
"Knie aan de grond.... steppie aan de grond.... stuur aan de grond... kop op de grond, asfalt in je mond, motor in de stront en struik in je kont."
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

interieur filter zit volgens mij niet in de EU mxjes..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Plaats reactie