Pagina 2 van 3

Geplaatst: 08 jul 2008, 12:14
door turbulence
meet gewoon even de compressie op alle cilinders..

zie je gauw genoeg of er evt een klep kapot is

Geplaatst: 08 jul 2008, 12:34
door bramx3
als de timing niet goed staat , dan sluiten en openen de kleppen totaal verkeerd met de compressie slagen
vandaar dat het kan dat je ook zoals ik al eerder zei , de compressie slag door de inlaat terug kan verwachten

Geplaatst: 08 jul 2008, 15:43
door LeonPG
Maar als ik het goed begrijp draait hij nu wel weer helemaal rond?

Geplaatst: 08 jul 2008, 18:35
door PaTjE
toen ik um op tijd had gezet draaide die weer goed rond :) ( de bougi's waren er aldie tijd uit) dus kan nie zo zijn datie door de compressie slag vast liep iig het voelde alsofie door iets niet verder draaide, maar nu draaidtie weer normaal rond maar ga zowizo de kleppen chekke op lekheid :) er komt alleen een beetje een raar droog langs elkaar schurend rubberig geluid bij de zuigers vandaan als ik um ronddraai maar de wanden zijn 100% clean :) mis dat dit komt doordatie lang stil heeft gestaan...... maar als ik goed begrijp kan er weinig mis mee zijn? :)

grtss

Geplaatst: 06 aug 2008, 22:59
door PaTjE
na een lange tijd met drukke dagen heb ik tog de koppen eraf gehaald en ben tot de conclusie gekomen dat er 2 inlaat kleppen krom zijn.... ik heb besloten het hele blok maar gaan te reviceren.
op de zuigerveren en drijfstanglagers na aangezien het onderblok met 1 vingertje rond gedraait kan worden.

ik hou jullie op de hoogte grtssss

Geplaatst: 07 aug 2008, 10:20
door xedos
Dat je het blok met 1 vinger kan ronddraaien, zegt niets over de staat van de drijfstanglagers en zuigerveren. Versleten lagers draait makkelijker rond dan nieuwe...

Geplaatst: 07 aug 2008, 12:16
door PaTjE
dat snap ik wel ja.... maar goed ik zie het wel

Geplaatst: 07 aug 2008, 17:58
door bramx3
drijfstang lagers zijn de kosten niet
als je toch al het blok uitelkaar hebt liggen zou ik er zeker na kijken

Geplaatst: 07 aug 2008, 18:43
door PaTjE
kijken zal er zeker naar gedaan worden, maar de kans dat ze kapot zouden gaan is minimaal. als ze eraantoe zijn worden ze uiteraard vervangen

Geplaatst: 07 aug 2008, 20:25
door RichMX-3
lekker bezig pat !
ben benieuwd naar het eindresultaat !
helpt daan je nog een beetje bij je swap ? ;) of ni ?
grtz rich