Pagina 2 van 2

Geplaatst: 05 jul 2008, 12:58
door MarcX3
Dikkekobus schreef:

Ik denk dat iedereen wel snapt hoe een compressie meter werkt (jij niet blijkbaar)

bougie kabels ook stuk voor stuk eraf en als je 2 kabels eraf trekt ,blijft ie wel lopen, bij mij zelfs op 3 cilinders, dus het is niet goed als ie bij 2 afslaat!!! (jij hebt waarschijnlijk een uniek blok waarbij dat wel gebeurd)

dus jij wou beweren als je je bougie kabel los trekt en er niks gebeurt dat er niks met de kleppen kan zijn??? wat nou als de kleppen lek zijn??? geen compressie dus en dan werkt die cilinder dus ook niet en als je dan je bougie kabel er af trekt en er gebeurde eerst niks in de cilinder gebeurt er daarna dus ook niks.

volgens mij kan jij beter eerst je huiswerk gaan doen voordat je mensen gaat afzeiken. 1 ding heb je wel gelijk in, ik gebruikte geen tot amper leestekens


Ik weet wel hoe compressie meten werkt maar jij blijkbaar zelf nog niet.

Compressie test je door de bougie eruit te draaien en dan de compressiemeter erop/erin te zetten. En dan starten met uitgeschakelde ontsteking.

Bij mn K8 was het inderdaad zo dat 2 kabels eraf dattie afsloeg. Blok was ook niet heel fris

En als je verschil kunt zien/merken bij het lostrekken van een bougiekabel in de compressie dan is het blok wel heel erg slecht(lees: geen compressie) . De verbranding vind altijd plaats ook bij slechte compressie.

Vind het trouwens wel grappig dat je t over de kleppen hebt die lek zijn. vrij zeldzaam bij onze blokjes, vrij zeldzaam bij zowat alle blokken want 9 van de 10 x bij compressieverlies zijn het de schraapveren. Kleppen zitten namelijk in een conisch huis waardoor bij het dichtgaan van de klep hij zichzelf vasttrekt in zn huis waardoor die extra goed afsluit. Anders zou de klep ook verbranden.

En mn antwoord op jou vorig stukje kwam omdat ik dr totaal niks van kon maken.

Geplaatst: 05 jul 2008, 15:57
door Fullsize
Kom op Marc. Je praat alsof je een volleerd monteur bent maar jouw manier van benadering heeft wel als gevolg dat je heel hard op je plaat gaat als je er naast zit. Dus relax een beetje, dan steek je ook meer op.

Geplaatst: 11 jul 2008, 02:22
door Dikkekobus
MarcX3 schreef:
Dikkekobus schreef:

Ik denk dat iedereen wel snapt hoe een compressie meter werkt (jij niet blijkbaar)

bougie kabels ook stuk voor stuk eraf en als je 2 kabels eraf trekt ,blijft ie wel lopen, bij mij zelfs op 3 cilinders, dus het is niet goed als ie bij 2 afslaat!!! (jij hebt waarschijnlijk een uniek blok waarbij dat wel gebeurd)

dus jij wou beweren als je je bougie kabel los trekt en er niks gebeurt dat er niks met de kleppen kan zijn??? wat nou als de kleppen lek zijn??? geen compressie dus en dan werkt die cilinder dus ook niet en als je dan je bougie kabel er af trekt en er gebeurde eerst niks in de cilinder gebeurt er daarna dus ook niks.

volgens mij kan jij beter eerst je huiswerk gaan doen voordat je mensen gaat afzeiken. 1 ding heb je wel gelijk in, ik gebruikte geen tot amper leestekens


Ik weet wel hoe compressie meten werkt maar jij blijkbaar zelf nog niet.

Compressie test je door de bougie eruit te draaien en dan de compressiemeter erop/erin te zetten. En dan starten met uitgeschakelde ontsteking.

Bij mn K8 was het inderdaad zo dat 2 kabels eraf dattie afsloeg. Blok was ook niet heel fris

En als je verschil kunt zien/merken bij het lostrekken van een bougiekabel in de compressie dan is het blok wel heel erg slecht(lees: geen compressie) . De verbranding vind altijd plaats ook bij slechte compressie.

Vind het trouwens wel grappig dat je t over de kleppen hebt die lek zijn. vrij zeldzaam bij onze blokjes, vrij zeldzaam bij zowat alle blokken want 9 van de 10 x bij compressieverlies zijn het de schraapveren. Kleppen zitten namelijk in een conisch huis waardoor bij het dichtgaan van de klep hij zichzelf vasttrekt in zn huis waardoor die extra goed afsluit. Anders zou de klep ook verbranden.

En mn antwoord op jou vorig stukje kwam omdat ik dr totaal niks van kon maken.


sorry hoor maar dit forum is om elkaar te helpen en niet om elkaar te laten zien wie de beste is;)

idereeen weet hoe een compressie meter werkt en als je het niet weet, tja als je zoon ding ziet weet je het wel!

kleppen die lek zijn heeft niks te maken met wat voor je blok je hebt, kan bij elk blok gebeuren door slecht onderhoud (toen ik mijn mx 3 kocht had ik 16 lekke kleppen) klep verbrandt niet want dat spul is f*cking hard door de hoeveelheid koolstof die in het materiaal aanwezig is. trouwens jij met je conisch verhaal als daar koolaanslag tussen ontstaat kan het nog zo conisch zijn als de dildo van de koningin, maar afsluiten doet ie niet

en dat JIJ het niet snapte kwam door mijn gebrek aan leestekens (denk ik)

P.S schraapveren hebben niks te maken met compressie das alleen voor de olie:)

verder hoef je mij niet de les te lezen, weet namelijk wel waar ik over praat en ik heb ook geen zin/tijd in dit kinderachtige gedoe dus is dit mijn laatste reply hierop en ik hoop ook dat het nu klaar is :bier:

Geplaatst: 11 jul 2008, 10:18
door turbulence
Dikkekobus schreef:sorry hoor maar dit forum is om elkaar te helpen en niet om elkaar te laten zien wie de beste is;)


denk dat dit overall gezien de beste opmerking is die ik in dit topic heb gelezen!

@ marc/dikkekobus

het gaat er inderdaad niet om wie het het beste weet of wie de grootste p**mel heeft, (dat laatste win ik toch wel :clown: ) met dat haantjes gedrag is de TS totaal niet geholpen!

als iemand zegt, het is zo, en jij vind dat de ander niet gelijk heeft zorg dan voor een normale discussie ipv een heen en weer gegooi met technische termen waar de TS niks aanheeft ( hij gaf in een eerdere post aan: ''want sta zelf op 0,0 van technische know how van de auto'')

anticipeer dan op zijn kennisniveau en ga niet schermen met termen waar de TS niks mee kan..

nu weer ontopic want de vraag is eigenlijk meer: IS HET PROBLEEM VAN samir NU AL OPGELOST?

Geplaatst: 14 jul 2008, 23:34
door mx3-power
Kan ook aan de lamdasensor liggen.
Maar ook kan de kat vol zitten.

Geplaatst: 23 jul 2008, 21:19
door ScHuiMpY
Ik heb zo'nbeetje hetzelfde probleem. Alleen is net de klepdekselpakking, bougie's, bougiekabels, en ontsteking vervangen.

Als ik in z'n 1 wegrijd dan schokt ie tussen de 1500 en 2000 toeren, daarboven rijd ie top. en zodra die bij de 4800 komt dan is t over met de pret en schokt ie weer en komt er niet boven.

Alles is vervangen door een garage bij mij om de hoek. Veeeeels te lang (5 weken) op gewacht en ben eigenlijk helemaal klaar met die gasten.

Ik snap er eigenlijk niks van, merkte het vandaag pas (gisteren was de auto klaar) Iemand ideeën of tips?

Ik ga sowieso terug morgen maar wil niet met me mond vol tanden staan

:mrgreen:

Alvast bedankt!

Geplaatst: 23 jul 2008, 22:10
door xedos
Lijkt op valse lucht via aanzuigslang of een kapotte luchtweger. lastig zulke dingen.

Geplaatst: 25 jul 2008, 21:10
door xedos
Staat distributie wel " op tijd"